Летателните апарати са основно средство за транспорт, особено на големи дистанции. Всеки ден се извършват стотици хиляди полети на самолети в глобален мащаб. Докато извършват процедурата за безопасно кацане машините докосват настилка със скорост от над 270 км/ч. Това се случва при превозване на товар с тегло от хиляди километри.
Екстремните условия и високите критерии за безопасност налагат въвеждането на висококачествени и ефективни решения в гумите на самолетите. Това се постига със съчетание от издръжливи материали и азотни съединения, което гарантира максимална здравина. Самолетните гуми са с дебелина от над 110 сантиметра и са единственото нещо между машина и асфалта при кацане.
Дългогодишните разработки и тестове на дизайна и технологиите изведоха сигурността на изцяло различни нива. Именно заради това гумите на летателните апарати са проектирани по такъв начин, че да предотвратяват експлодиране, за да предпазят пътниците, информира SlashGear.
Ключовият фактор за издръжливостта на авиационните гумите е максимилизиране на въздушното налягане и са напомпани при 200 psi или шест пъти повече от автомобилните. Сериозен стрес е поддържането на огромното тегло на самолета при отсъствието на значителни сили на ускорение. През първите секунди от кацането гумите не се търкалят, а по-скоро се влачат на настилката, което създава характерния звук.
Комбинацията от екстремно налягане и надуване на азот e с основен принос гумите да не експлодират, да не се пукат или да се разпаднат при кацане. В случай на инцидент количеството азот във вътрешността ще предотврати експлодирането й.