Световните продажби на умни часовници започнаха да се увеличават със солидни темпове от началото на пандемията с коронавирус. Десетки милиони потребители продължават да инвестират за покупка на подобни устройства през всяко тримесечие. Пазарните анализатори от Counterpoint Research публикуваха актуален доклад за развитието на умните часовници през третото тримесечие.
Основното заключение на експертите е, че въпреки геополитическата криза и инфлацията отчитаме солиден ръст от 30% от продажбите на годишна база. Най-търсени продължават да бъдат умните часовници в бюджетния сегмент, които предлагат ограничени функционалности. Все пак продажбите се увеличават с 23% и в премиум сегмента, като 35% от всички доставки за на евтини устройства.
Любопитна подробност е, че над половината от продажбите се генерират от Apple Watch. Популярните часовници на компанията имат 50.6% дял сред премиум устройствата. Голям принос за тези стойност оказват новите модели от Watch 8 Series, съобщава GizmoChina.
Samsung са на втора позиция и отчитат 22.3% от продажбите на умни часовници от висок клас. Следващият бранд е Amazfit, който има 7.1% дял и така изпреварват Huawei със 6.4%. Петият най-голям производител е Garmin, които отчитат 4.5% от доставките за периода.
Празничният сезон в края на годината е свързан с необичайна активност, която вероятно ще продължи положителните трендове.