Няма никакво съмнение, че 2010г. бе годината на iPad, в която устройството тотално превъзхождаше всичките си конкуренти и доминираше пазара на таблети. Според данни на ABI Research през третото тримесечие на 2010г. в цял свят са доставени 4,5 млн. таблет устройства, 4,2 млн. от които са били iPad. Като по този начин Apple успява да достигне до 93% пазарен дял в сектора, информира allthingsd.
Успоредно с това показателите на компанията се очакват да се подобряват и през тази година. В голяма степен това ще се дължи на предстоящото представяне на второто поколение на iPad, което е насрочено за 2 март 2011г. От друга страна се очаква основните конкуренти на таблета като Motorola Xoom, HP Touchpad, Samsung Galaxy Tab 2, както и BlackBerry Playbook да изострят значително конкуренцията в сектора през 2011г.
Въпреки това iPad ще продължи да доминира този пазарен сегмент и въпреки наличието на сериозна конкуренция таблета на Apple ще бъде абсолютния лидер и през 2011г. Все пак ще бъде интересно да се проследи как ще се развиват продажбите на устройството под натиска на конкуренцията, но по всичко личи, че и 2011г. ще бъде годината на iPad.
Discussion about this post