Смартфон базираните навигационни системи ще достигнат до 50% пазарен дял в продажбите на автомобилни навигационни устройства през 2011г. Това показва изследване на iSuppli, според което смартфоните ще отчетат 49,6% дял от сегмента, в сравнение с регистрираните 40,6% през 2010г и едва 23,4% през 2009г. Данните показват, че със запазването на сегашните темпове на развитие до 2012г. смартфон навигационните системи ще преминат границата от 50% в общия дял продажби на навигацинни системи за автомобили, коментира iSuppli.
Основна причина за разпространението на смартфон системите за навигация е тяхната мобилност и универсалност, както и високата степен на многофункционалност, която те предлагат. Съществена разлика и основно предимство пред статичните бордови системи за навигация на автомобилите е възможността да се изтегли допълнителен софтуер към устройството, вместо да се разчита на предварително вградените в тях навигационни карти. Така е и при мобилните телефони, където много от функциите на предварително инсталирания софтуер могат да бъдат ограничени. Успоредно с това функционалността на смартфоните е подобрена и от мултитъч възможностите, както и употребата на други сензори, които улесняват работата на потребителите.
Развитието на сектора постепенно ще се фокусира от традиционните вградени в автомобилите навигационни системи към решенията, които предлагат смартфони и мобилни телефони. От друга страна производителите на вградени системи могат да разширяват влиянието си в сегмента единственно с решителна промяна на своята стратегия. Вследствие, на което компаниите вече разработват множество устройства, които се отличават с по-ниската си цена и работят с различни модели и марки автомобили. В този ред на мисли компании като Volkswagen, Mazda, Nissan, Hyundai и Kia вече сключиха договори за партньорство с традиционните доставчици на навигационни системи.
Това принуждава и производителите на Portable Navigation Devices (PND), като TomTom и Garmin да потърсят алтернативни решения и да коригират маркетинговите си стратегии, за да подобрят конкурентноспособността си в сектора. Според очакванията на анализатори, PND производителите ще продължат да имат стабилно присъствие в сегмента и това ще принуди традиционните дсотавчици на автомобилни навигационни системи да предлагат все по-евтини решения, за да се конкурират с тях. В следващите пет години навигационните системи ще се ориентират към добавяне на комуникационни линкове. Като устройствата, които не предлагат достъп до интернет или облачни услуги ще загубят позициите си в сегмента. Развитието на този модел ще позволи на навигационните системи да имат достъп до най-новите карти и актуална инфромация за трафика, които ще осигурят както по-висока прецизност на данните, така и по-добра производителност.
Discussion about this post