Събитията предизвикани от пандемията с коронавирус стимулира развитието на положителни трендове в пазара на компютри. В продължение на две години потребителите проявяваха необичайна активност, с което стимулираха продажбите в сектора. Първите признаци на стагнация започнаха да се забелязват още преди няколко тримесечия.
Водещите производители отчетоха слаби резултати и през последното тримесечие на 2022г. Негативните тенденции от празничния сезон се задълбочават и през Q1 2023. Пазарни анализатори от IDC разкриват, че продажбите на PC на глобалния пазар отчитат 29% спад в периода между януари и март 2023г.
Производителите на компютри продължават да натрупват инвентар на компютри. Тези процеси ще продължат и през Q3, съобщава TechSpot. Настоящият спад в продажбите е толкова значителен, тъй като свива доставките от нивата преди пандемията.
Конкретните данни разкриват, че производителите са доставили 56.9 млн. устройства през първото тримесечие или с 29% по-малко, спрямо същия период преди година. Най-силно засегнатият бранд е Apple, които трябва да се задоволят с 40.5% спад в продажбите.
Технологичният гигант реализира 4.1 млн. продажби и притежава 7.2% дял. Така изпреварват Asus, които регистрират с 30.3% по-малко доставки за същия период от 3.9 млн. (6.8%). Третият най-голям производител са Dell, които имат 16.7% дял (12 млн. продажби) и отчитат спад от 31%.
Lenovo и HP продължават да се конкурират за първото място и вече разполагат респективно с 22.4% и 21.1% дял в глобалния пазар на компютри.