Много собственици на уеб сайтове успяват да привлекат голямо количество посетители, но не успяват да постигнат нищо повече от това.
Ако сте на свободна практика, или работите в търговията, това означава, че имате нужда тези посетители да станат ваши клиенти и потребители. В противен случай, какъв е смисълът да поддържате уеб сайт?
Превръщането обаче на всеки посетител на даден сайт в клиент не е лесна работа, и за да го постигнете ще се нуждаете от съветите на онлайн медията The 99 percent:
1. Разберете какво всъщност искат потребителите на вашия сайт
Намирането на това, което клиентите искат, е всъщност началото и края на маркетинговите ви усилия. Ако сте доставчик на услуги, и работите в тясно сътрудничество с клиентите си, това е сравнително лесна задача, тъй като клиентите ще ви разкажат за техните проблеми, предизвикателства, и предпочитания. Така че обърнете внимание на онова, което ви кажат, и го имайте предвид, когато разработвате нови предложения.
Ако обаче не взаимодействате с клиентите си, нещата са малко по-трудни, затова ще трябва да използвате всяка възможност, за да се срещате с тях, и да разговоряте – в „реалния живот“, или в социалните медии.
2. Покажете им, че знаете как се прави бизнес
Много е важно първото впечатление, което ще получат посетителите на вашия сайт за вас и вашия бизнес. Нека сайтът ви бъде достатъчно представителен, и в него да личи ясно, че това е бизнес сайт, а не поредица от любителски страници.
3. Вашата оферта трябва да е кристално ясна за всеки посетител
Какво искате от хората да правят, когато посетят вашия сайт? Важно е например да уточните без двусмислие дали предлагате оферти за наем, или за продажби. Също така, ако продавате сложен продукт или услуга, трябва да стане ясно точно какво ще правите за вашите клиенти, и как това ще ги ползва
4. Покажете им как да купуват
Ако продавате продукт, трябва да обясните колко е голям, колко тежи, колко струва превоза ако предлагате доставка, и какви методи на плащане предлагате. Ако извършвате услуги, също трябва да предоставите пълна информация за това колко време отнема извършавнето на услугата, мястото на извършване, и така нататък. Не забравяйте, че нещата за вас са винаги очевидни, но не е така с посетителите на сайта ви. Ето защо колкото повече информация им дадете, толкова по-лесно ще изглеждат нещата, и те ще се решат по-лесно да станат ваши клиенти.
5. Обявете ясно цената
Много добра идея е за всеки продукт или услуга да има ясно показана цена. Никой не обича да рискува и да изглежда глупаво, когато пита за цената. Публикуването на стойността на цените и услугите ще успокои тези, които могат да си го позволят, и ще филтрира онези, които не могат, без да се чувстват неудобно.
6. Използвайте препоръки
Защо да не направите живота по-лесен за себе си и за вашите клиенти чрез използване на нещо, което работи? Поискайте от вашите най-добри клиенти препоръки за вашите продукти или услуги, и публикувайте техните мения подкрепени със снимки и връзки в интернет.
7. Насърчавайте за безплатен абонамент
Не може да вярвате на твърдението, че потребителите купуват още от първото си посещение в даден сайт. Това важи особено за сложни творчески продукти или услуги. Ето защо е добра идея да си направите списък с имейлите на хората, които активно се включват в получаването на безплатни съдържания, и да им изпращате редовно съобщения за продажби на нови стоки.
Discussion about this post