Понякога е много трудно да предвидим коя от току що представените технологии ще стане истински популярна и коя никога няма да напусне лабораторията. Някои технологии напомнят на научна фантастика, но се превръщат в масови продукти. Други изглеждат толкова лесни за употреба, но никога не успяват да се наложат на пазара.
Е, сега ще говорим само за тези, които успяха и, по-специално, успяха на бизнес пазара. NFC, SSD, AR – това са само три от съкращенията, чието значение се е превърнало в нещо от първостепенна важност за много компании по цял свят. Нека да видим какво означават те и другите подобни на тях продукти, които оформиха бизнес индустрията в последните няколко години.
1. Siri
Личният асистент на Apple може да бъде управляван само с гласа ни, което, само по себе си, е революция. Въпреки това, Siri тепърва ще покаже на какво е способна. Но приложенията й и сега са многобройни и разнообразни. Siri носи огромен потенциал най-вече за потребителския бизнес. Един ден може би ще можем да „помолим“ телефона си да намери по-добра цена на продукт, който разглеждаме в магазина само с гласа си.
2. NFC
NFC е съкращение от Near-field communication или „комуникация в близко поле“ – технология, която улеснява плащането на сметки през мобилния телефон. Много скоро ще можем да плащаме такси за паркинг или билети за автобуса само с допиране на телефона си до съответния NFC терминал. Преди това да стане възможно, обаче, търговците трябва да заменят сегашните си терминали за плащане с такива, които поддържат технологията.
3. Таблети
Apple и в момента се опитват да направят iPad предпочитано устройство за бизнес потребителите. Но, според специалистите, таблетите ще се утвърдят в тази сфера едва с представянето на първите модели с Windows 8. Това ще доведе до единна платформа, която бизнес потребителите ще могат да използват както на преносимите си, така и на настолните си компютри.
4. Windows 8
Все още е рано да се каже дали бизнесът ще приветства последната версия на платформата на Microsoft. Нека не забравяме какво се случи с Windows Vista, например. Тези компании, обаче, които разчитат на иновацията и използването на нетрадиционни бизнес методи, може и да се доверят на Windows 8 и на нейния тъчскрийн интерфейс базиран на Metro.
5. HTML5
HTML5 е бъдещето на мобилните приложения и технологията, която разработчиците чакаха от дълго време. Този стандарт ще им помогне да създават още по-динамични и интерактивни продукти, особено що се отнася до мобилните устройства. И като вземем предвид факта, че все повече компании започват да разчитат на мобилни устройства, то можем да заключим, че HTML5 ще има сериозно влияние и върху бизнеса.
6. 3D принтерите
Тези устройства имат потенциала да променят бизнеса завинаги. 3D принтерите ще позволят на инженерите и дизайнерите лесно да създават механизми, части или, пък, готови триизмерни продукти главно от пластмаса, но и от други материали като неръждаема стомана или материалът Стиропяна.
7. SSD
Така наречените solid state драйвове или накратко SSD дебютираха на потребителската сцена през 2008 година, когато Apple представиха първия MacBook Air. Оттогава насам, все повече производители на бизнес компютри използват подобни устройства в моделите си. Специалистите смятат, че недостигът на твърди дискове, задълбочен още повече от наводненията в Тайланд, е още един фактор за популярността на SSD дисковете.
8. Облачен софтуер
Според някои, облачните услуги са по-евтини и по-сигурни от традиционните компютри системи що се отнася до съхранение на данни и много компании вече започнаха да пренасят информацията си в облак. Така вместо да купуваме устройства за съхранение на данни, ние по-скоро ще наемаме виртуално пространство, в което ще държим тези данни.
9. Android 4.0
Android 4.0, позната още като Ice Cream Sandwich, има не само потребителски, но и бизнес възможности. Някои от тях са кодиране на данни в телефона, подобрени календарни функции, възможност за деактивиране на приложения както и лесен начин за правене на screenshot изображения.
10. AR
AR е съкращение от Augmented Reality или „добавена реалност“ – технология, която се е превърнала в основа за много мобилни приложения. Тя обединява физическия свят с дигиталния по изключително интересен и удобен за потребителите начин. Само един тип бизнес, който би останал много заинтересован от възможностите на AR е туристическият. Представете си, например, следния сценарий: един ден туристите в някой град ще могат само с насочване на камерата на телефона си към един хотел да разберат дали в него има свободни места и да си резервират стая в него.
Discussion about this post