Няма сайтове, които да са имунизирани срещу сривове. Рядкост е обаче когато целият сайт престане да функционира, както това се случи преди няколко дни с Facebook. Тогава новината се разпространи бързо в другите социални медийни платформи като Twitter и Tumblr.
Резултатът беше, че потребителите не можеха да актуализират своя статус, да използват функцията „Like“ и да споделят съдържание. Те обаче можеха да виждат съдържанието на сайта.
Някои от потребителите се оплакваха от неудобството, което сривът им е причинил, други се шегуваха със ситуацията, а трети намериха начин да се възползват като не пропуснаха възможността да се рекламират.
Ситуацията обаче повдигна някои въпроси свързани основно с това какво би станало с бизнеса, който ползва ежедневно Facebook ако няма възможност за публикуване на коментари когато има срив във системата на гиганта в социалните медии.
От Mashable са решили да ни предложат съвети за това как да публикуваме коментари когато Facebook не работи. Въпреки че нито един от тези начини не гарантира, че ще можете да работите във всяка една ситуация, когато Facebook има проблем, в повечето случаи е било установено, че съветите са били ефективни.
1. Чрез приложението за таблети и смартфони
Когато основните сървъри не работят, понякога потребителите може да имат достъп до Facebook чрез приложението за смартфони и таблети, но не и от компютрите си. Това не е най-надеждният метод, тъй като приложението на Facebook има много проблеми, но в краен случай може да е най-простият начин да сте в играта.
2. Hootsuite
Сайтът ви дава възможност да интегрирате няколко профили от най-големите социални платформи, включително и полезни функции като отдалечено публикуване на статуси и насрочване на различни актуализации. Услугата е безплатна и може да се ползва както от компютъра ви, така и от смартфона ви. По време на последния проблем с Facebook, много потребители все още са били в състояние да публикуват своите мисли и да споделят линкове през сайта, въпреки че не са можели да използват другите функции.
3. SproutSocial
Sprout Social е инструмент за управление на социални медии, но за да се ползвате от него ще трябва да платите абонамент. Стандартният абонамент е $ 39 на месец. И все пак, това е един полезен инструмент с много от функциите на HootSuite. SproutSocial обаче осигурява по-подробни анализи на вашите постове и по-добра интеграция за обслужване на клиенти.
4. Използване на API
Facebook пусна своя API още през 2006 година, което позволява на потребителите да имат отдалечен достъп до функциите на Facebook, както и да коментират или споделят мнения. Поради това е възможно да се използва код, за да публикувате дистанционно от друг сайт или приложение. Разработчиците на Facebook са го създали лесен за употреба, така че следващия път, когато сайтът не работи можете да зададете кода и да се наслаждавате.
Discussion about this post