Голяма част от родените преди Милениума си спомнят премиерата на култовият филм на Гай Ричи – Snatch или както го превеждат в България – Гепи. В британската лента от 2000г. една от основните роли бе тази на Джейсън Стейтъм. Който се казваше…Турчина. Гледалите филма си спомнят…няма да преразказваме.
Преди време турската авиокомпания Turkish Airlines (която от 2008г. е част от авиационният алианс Star Alliance) заложи на много яка реклама с над 100 милиона гледания в Youtube.
В нея 198-сантиметровият Коби Брайънт, играч на баскетболният отбор LA Lakers и аржентинското футболно величие Лионел Меси (понастоящем играч на FC Barcelona) се състезават кой ще впечатли с уменията си дете по време на полет на авиолиниите. Наградата е щастието, да му дадат автограф.
Истината обаче е, че децата обичат повече от всичко сладолед…а кой би могъл да им даде такъв на няколко хиляди метра в небето?! Разбира се, че добрата, усмихната и красива стюардеса на Turkish Airlines. Не случайно компанията е трикратен победител в класацията на Skytrax, за най-добра самолетен превозвач в Европа. Турците печелят приза последователно през 2011, 2012 и 2013г.
Едно от големите им преимущества, благодарение на които получават въпросният престижен приз е интернета. Но не опциите за online check-in, проследяване на полети или покупка на билети. А заради поддръжката на сателитен Wi-Fi по време на транс континенталните си полети с Boeing 777 и Airbus 330. Същото се отнася и за телевизията на живо. Чисто технически, това става възможно благодарение на PLANET IFE платформата, създадена от Global Communication Suite System и развита от Panasonic Avionics Corporation.
Видимата за пътниците част от тази работна технология е поместена в седалките или по-конкретно в гърбовете на тези пред вас. От една страна можете да свържете мобилните си устройства към Wi-Fi мрежата, от друга да ги заредите директно жично към седалката. В нея има и дисплей, на който имате възможност да гледате новинарските емисии на BBC или спорт. На мониторите също така могат да се четат постоянно актуализиращите се световни новини или пък да се проверяват акаунти в Miles & Smiles. Програмата за лоялни клиенти на авиолиниите при която следствие на събраните от пътуванията си мили печелите различни награди, че дори и цели пътешествия.
Digital.bg също успя да се появи онлайн на едно от тези кресла, преминавайки над границата на Йордания и Черно Море. Поредното доказателство, че Internet е навсякъде и животът ни е здраво свързан с него. В края на тази статия, какво друго остава да кажем освен с възхищение едно голямо – БРАВО Turkish Airlines!
Discussion about this post