Google продължава да е най-популярната и усъвършенстваната търсачка в интернет, въпреки опитите на Yahoo и Microsoft да разширят позициите си в този сегмент. Председателят на компанията, Ерик Шмидт направи интересно изявление пред медиите, в което разкри кой е най-големият ѝ конкурент в този пазарен сегмент. Любопитното е, че той не посочи горепоспоменатите брандове, а определи търговския гигант Amazon, като най-сериозния опонент на Google в сферата на търсенето, предаде CNet.
Ерик Шмидт мотивира това твърдение с думите, че много потребители обръщат вниманието си към нея, когато искат да получат информация за даден продукт. В момента търсенето е най-доходоносния бизнес за Google, който генерира приходи от приблизително $60 млрд. на годишна база. Определено има логика в това твърдение, тъй като всеки ден десетки милиони потребители използват Amazon, за да пазаруват онлайн.
Все пак е интересно да чуем директно от Eрик Шмидт, че Bing и Yahoo не са най-големите конкуренти за компанията му в търсенето. Битката за влияние между Google и Amazon не свършва дотук и ще се задълбочи допълнително, тъй като търговски гигант планира да представи собствена рекламна платформа. Първата стъпка от тази стратегия е тя да премахне изцяло рекламите, които Google предоставя на страницата ѝ, което определено ще обтегне още отношенията между тях.
Discussion about this post