Ако подредим един до друг всички нови модели от М-серията на BMW, то двигателите им биха имали общо 5160 конски сили и 6455 Нютон метра въртящ момент. Ако към всичко това добавим и BMW M5 (F90) което предстои да видим съвсем скоро, с неговите почти сигурни 608 к.с. и 750 Nm, общите конски сили и въртящ момент на BMW M семейството ще нараснат до 6768к.с. и 7205Nm.
Специално за феновете на баварската марка и по-конкретно на Motorsport подразделението ///M, в тази своя статия, екипът на Digital.bg ще ви запознае с всеки един от тези зверски автомобили.
M2 F87 Coupe – 370к.с. 465Nm
Най-младият и в същото време най-желан представител на M-семейството на BMW е бюджетното спортно купе M2 F87. То се задвижва от тунинг версия на добре познатият ми 6-цилиндров турбо двигател N55 който през 2009г. за първи път видяхме при F07 535i Gran Turismo. При M2 той разполага с 370к.с. и 465Nm, но реалният му потенциал е доста по-голям. Това доказват и представените тази година Alpina F30/F31 B3 S и F32/F33 S B4 при които Bi-Turbo двигателят е с увеличена до 435к.с. мощност.
M2 F87 Coupe е един от най-приятните автомобили на марката за каране на писта. Той е лек, динамичен и най-важното – с достъпна цена. Реално на пазара в момента няма друг спортен автомобил с тези технически карактеристики който да ускорява от 0-100км/ч за 4.1 сек
Знаете ли, че 2-ра серия е единственото BMW което има версия без покрив, но тя за сега не се предлага в M2 E88 Convertible версия.
M3 F80 Sedan – 450к.с. 550Nm
През 1986г. BMW представиха един от култовите си Motorsport модели който носи името E30 M3. През годините колата се предлагаше във версии купе, кабрио, седан и комби, катo при отделни поколения на E36, E46 и E90/92 липсваше по някоя от разновидностите. От 2014г. насам, с появата на модела F80 обаче, M3 е вече само седан, с тенденция да видим скоро и комби.
BMW M3 F80 с Individual цвят Java Green
M3 F80 се задвижва от 6-цилиндровият twin turbo двигател S55B30, който Баварците създадоха специално за новите M3 и M4. Първоначално той имаше 431к.с., но след фейслифта на модела, мощността на растна до 450к.с..
Това лято много рядък BMW E30 M3 Touring бе продаден за рекордните 340 000лв.
M4 F82 Coupe и F83 Convertible – 450к.с. 550Nm
Ако M3 вече винаги е с 4 врати, то M4 е задължително с две. Като вариантите на модела са два – F82 и F83, съответно купе и кабрио с твърд покрив. Макар тук вече да говорим за доста по-големи размери на купето от тези на М2 (4670мм дължина, 1870мм ширина и 1380мм височина), M4 остава не по-малко приятен за спортно шофиране на писта, но управлението му е доста по-различно и приближава усещането до това, когато карате лимузина.
Съвсем нормално – тук и теглото при версията със 7-степенна DCT автоматична скоростна кутия е малко над 1600кг. Това се отразява и на ускорението от 0-100км/ч което въпреки 80-те конски сили и 85Nm в повече спрямо M2 е също 4.1 секунди. Но пък тук вече ускорението нагоре е много по-динамично и максималната скорост е по-висока.
BMW M5 (F90) – 608 к.с. 750 Nm
С нетърпение очакваме появата на този автомобил, защото той ще преобърне представите ни за спортен седан, а защо не и комби. Тук ще завършим интрото за модела с многоточие, защото хубавото около него тепърва предстои…
M6 F12 Cabriolet, F13 Coupe, F06 Gran Coupe – 560к.с. 680Nm
За разлика от M3 и M4 които са разделени, при луксозният M6, зад тази цифра имаме 3 различни модела – кабриолет с мек покрив, 4 и 2-врато купе. Това определено не са пистови автомобили, а по-скоро „магистрални прихващачи” с които дори да се движите с 200+ км/ч скоростта не се усеща. Те използват същият 4.4-литров twin-turbo V8 двигател който и актуалното BMW M5. Това е изграденият на базата на N63B44TU при 650i – S63B44TU
BMW M6 F F06 Gran Coupe с Individual цвят Malachite Green
Въпреки, че M6 F06 Gran Coupe тежи почти 1900кг. спортната лимузина ускорява от 0-100км/ч за само 4.2 сек. / 0-150км/ч за 7.3 сек / 0-200км/ч за 11.7сек.
Когато е снабдена с Competition Package M6 F06 Gran Coupe постига максималните 340км/ч
X5M F85 и X6M F86 – 575к.с. 750Nm
По принцип „спортен” и „джип” са думи които трудно могат да бъдат в словосъчетание, но с моделите X5M F85 и X6M F86, BMW доказват точно обратното. Те се задвижват от двигател S63B44T2 с 575к.с. и 750Nm и въпреки огромната мощ за с xDrive задвижване на четирите колела. Като усещане при шофиране двата автомобила са напълно еднакви, но като цялостно излъчване да коренно различни.
Иначе, какво ще кажете за джип който ускорява от 0-100км/ч за 4.2 секунди. За справка, Lamborghini Gallardo 5.0 V10 Superleggera и Mercedes McLaren SLR ускоряват за 3.9 секунди.
M760Li G12 – 610к.с. 800Nm
От скоро в M-семейството има още едно супер луксозно бижу. Което особено в Individual изпълненията си може да се нарече произведение на изкуството. M760Li е дълга 5238мм и широка 1902мм. Обем в който в който немският производител е предоставил на платежоспособните си клиенти всяка екстра която могат да си представят.
И целият този двутонен танк ускорява от 0-100км/ч за прескромните 3.7 секунди. Преди малко сравнихме ускорението на X5M с това на други автомобили, сега ще направим същото. За 3.7 секунди от 0 до 100км/ч ускоряват коли като Lamborghini Murcielago 6.2 V12, Pagani Zonda F и легендарното, произведено в едва 10-бройки BMW M3 GTR E46.
При M7м ускорението става възможно благодарение на 12-цилиндровият би-турбо двигател с който разполага спортната лимузина. Той е доста интересен. M760Li е единственото BMW което има N74B66TU двигател.
Подчертаваме BMW, защото базата N74B66 от 2010г. насам се използва от Rolls-Royce при моделите Ghost, Wraith и Dawn. 6.6-литровият звяр има 610конски сили и 800Nm въртящ момент. Като същият е по-мощен дори от тунингованият от Alpina – B7 N63M30 при който конете са с 1 по-малко.
Discussion about this post