Новата функционалност се казва Google Goggles и позволява търсене по зададен имидж. Използвайки база данни от няколко милярда имиджа, Goggles може да търси и разпознава книги, музикални албуми, изкуство, сгради, лога… Макар и още на експериментално ниво, новата функционалност има потенциала да създаде поредната мини-революция в онлайн търсенето.
Макар че новата технология позволява и търсенето на лица, засега Goggles няма да предлага тази функционалност. Междувременно визуалната търсачка може да бъде използвана например от туристи за идентифициране на непознати забележителности, или от меломани, които искат да научат нещо повече за новия албум в музикалния магазин. Достатъчно е да заснемете обложката с мобилния си телефон, да потърсите имиджа в Google, и да прочетете цялата нужна информация на място.
Новата услуга на Google беше официално представена от Вик Гундотра, Инженерен Вицепрезидент на Google, на 7 Декември, в Музея на Компютърната История в Калифорния. Събитието бе част от по-мащабна дискусия за бъдещето на онлайн търсенето. Освен визуалната търсачка, Google представи и технология, която позволява търсене и симултантен превод от Английски на Испански през мобилен телефон, както и няколко други нововъведения.
«През последните 67 дни представихме 33 нови функционланости на онлайн търсенето,» каза Мариса Майер, Google User Experience Вицепрезидент. «Това се равнява на една иновация на всеки два дни.»
Discussion about this post