Потребителите разполагат с все по-разнообразен избор на уеб браузъри, който не се ограничава само до Chrome, Firefox и Opera. Съществуват и други алтернативни предложения, които постепенно набират популярност, като Brave, Vivaldi, Epic, Tor и др. Трябва да отбележим също, че има много специфични браузъри за мобилните платформи, които също имат лоялна база от фенове по цял свят. Все пак Google Chrome продължава да доминира предпочитанията на потребителите и вече има 49.3% пазарен дял, съобщавa ZDNet.
Втората позиция е за Safari в устройствата с iOS, който може да се похвали, че е генерирал 31.6% от трафика. Имайте предвид, че данните обхващат последните три месеца, както и смартфоните, в допълнение към компютрите. Това е една от причините Safari да има толкова висок резултат, тъй като моделите от Mac гамата генерират около 10% от продажбите на компютри. Популярността на iPhone, обаче превръща браузъра в единствения реален конкурент на Google Chrome. Посещенията от таблети са 0.31% от всички заявки.
Следващите браузъра в доклада на NetApplications следващите два браузъра по популярност са Мicrosoft Edge (6.4%) и Mozilla Firefox (3.6%). Samsung Internet е водещият избор при мобилните устройства с 2.7%, което се дължи основно на внушителната популярност на смартфоните Galaxy. Brave също продължава със стабилни темпове да разширява влиянието си за сметка на своите конкуренти. Все още има 5.7% от устройства на пазара, които работят с различните версии на Internet Explorer.
Още от Digital: 10 типа данни, които уеб браузърите събират за нас
Discussion about this post