Ежедневно виждаме, че пандемията от COVID-19 променя живота ни и ако само до преди месец всичко беше планирано и до голяма степен знаехме какво може да ни очаква утре, след седмица, месец и дори след година. Сега положението е коренно различно. Кризата удари дори рекламният свят, в който медии и разнообразни компании са свързани в огромна мрежа, която сега започва да се разкъсва.
Когато някой бизнес губи обаче, друг започва да печели. Замислете се – сега сте постоянно онлай и до голяма степен свеждате пазаруването си онлайн. Това оказва положително влияние на търговците в Интернет. Трябва обаче и някой да донесе тези продукти, следователно се наблюдава повишено търсене на куриерски услуги. Хората не ходят по барове, но се забавляват онлайн или гледат телевизия, от което расте интернет трафика и от това ще печелят доставчиците. Те пък ще имат нужда от по-сериозна поддръжка и така се развиват нови отрасли за сметка на други. Факт е, че дори след като приключи здравната криза, пазарите никога няма да са същите, мисленето на потребителите също.
Това е знак, че рекламодателите трябва да се адаптират, също както и рекламиращите. Някои вече го правят. Водещи рекламни компании като Integral Ad Science и DoubleVerify, дори в момента продължават да наемат с пълна сила нови кадри, докато почти всички други компании са прекратили тази дейност. Заради кризата се набюдава основно тенденция за цялостно преструкториране на рекламмият пазар в световен мащаб. Видим е огромен икономически спад, дори компании от ранга на BuzzFeed и LinkedIn спират да наемат нови кадри и намаляват заплатите на вече активните си такива. Това се дължи на факта, че рекламодателите са ограничили или дори са спрели напълно бюджетите си за реклама, но пък други правят точно обратното.
Discussion about this post