Google e влиятелна компания, която има достъп до внушително количество информация за потребителите в световен мащаб. Приложения като Gmail, YouTube, Google Assistant представляват важна част от дигиталното ежедневие за милиони хора и събират много данни за активността на всеки профил.
Екосистемата от услуги на Google обхваща още браузъра Chrome и Android – най-популярната операционна система за смартфони. Технологичният гигант често е обект на критики заради начина, по който събират, съхраняват и споделят поверителна информация с трети страни. ЕС наложи сериозни глоби на Google и продължава активно да следи дейността на компанията.
Проблемите за Googlе на континента изглежда ще продължат, тъй като Европейската комисия (EK) официално стартира антитръстово дело срещу един от най-големите брандове в технологичната индустрия. Конкретен повод за действията на ЕК са рекламните технологии на Google.
Разследването ще установи дали компанията нарушава актуалното законодателство в сферата на конкуренцията, съобщава Engadget. Само преди няколко седмици ЕС започна сходна процедура срещу Facebook заради нелоялни реални практики.
Регулаторите провеждат неформални консултации по казуса от почти две години и са готови да преминат към финалния етап на разследването. Антритръстовите органи ще проверяват дали алгоритмите на Google умишлено толерират услугите на компанията за сметка на конкурентните продукти.
Разследването ще търси доказателства, че Google не предоставят достъп до данни, които събират за своите потребители, но ги използват за собствени ползи и таргетиране на реклами. Европейският комисар по въпросите на конкуренцията, Маргрете Вестагер увери, че няма да бъде допуснат никакъв компромис с принципите на лоялна конкуренция.
Според обвинението Google поддържа практики, с които събира данни и генерира приходи от реклама, но наред с това продава рекламно място и функционира като рекламен посредник. Tака компанията има контрол над всички етапи и нарушава естествените пазарни принципи на конкуренция.
Проверката ще включва дейността на Google Ad Manager, YouTube, Google Display, Google Ads, DV360 и AdX платформите на компанията, с които регулаторите предполагат, че манипулират рекламния процес за да извлекат финансова печалба.
Още от Digital: Съдят Google за $5 млрд., заради следене на потребителите в инкогнито режим
Discussion about this post