Alibaba е една от най-големите компании в Азия и сега разкри плановете си да инвестира сума от порядъка на $1 млрд., за да придобият пълен контрол над Lazada, които са водещ бранд в сферата на електронната търговия. Анализаторите са на мнение, че сделката по най-добър начин илюстрира нейното желание да доминира този сегмент и да навлезе в нови пазарни сегменти на континента. Придобиването ще разшири значително присъствието на Alibaba в още шест държави в този регион, като така ще предложи услугите си на още 560 млн. потребители, съобщава Fortune.
Сделката представлява най-голямата инвестиция на Alibaba извън китайския пазар и е част от мащабната стратегия на нейния собственик, Джак Ма да генерира над 50% от приходите в чужбина. Именно това е една от основните задачи пред новия президент на Alibaba, Майкъл Еванс, който в миналото работи като банкер в Goldman Sachs и трябва да я превърне в по-популярен и известен бранд в международен план. Lazada е създадена преди пет години с идеята да се възползва от слабото присъствие на Amazon в този регион и в момента оперира в Индонезия, Малайзия, Филипините, Сингапур, Тайланд и Виетнам.
След като сделката бъде финализирана това ще осигури достъп на Alibaba до мащабната екосистема на Lazada, която включва верига за доставки и инфраструктура, която улеснява и намалява цената на доставките до потребителите в тези страни. Информацията за това се отрази положително върху стойността на акциите на Alibaba и Lazada, като тепърва ще проследяваме дали тя ще получи необходимото одобрение на регулаторните органи. Огромната инвестиция в това придобиване ще засили сериозно присъствието на търговския гигант в Югоизточна Азия и така ще му позволи да предложи своите услуги на много повече потребители.
Вижте компанията Cainiao, собственост на Alibaba вече струва $7.7 млрд.
Discussion about this post