Стабилният растеж на Google регистриран от началното на пандемията може би е към своя край. Компанията-майка Alphabet официално обяви спад от 8% на печалбата през първото тримесечие на годината. Резултатите са базирани на няколко фактора, които се допълват взаимно. Така например влияние оказва забавянето на растежа на рекламите в YouTube и търсенето, както и спад в стойността на инвестициите.
Конкретните данни показват, че Alphabet регистрира нетна печалба от $16.44 млрд. за периода януари-март 2022г. За сравнение преди година бяха отчетени $17.93 млрд., което е първият път, когато тримесечната печалба на компанията намалява на годишна база, съобщава NewYorkTimes. Според информацията приходите се увеличават с 23% до $68.01 млрд.
Резултатите не оправдават първоначалните очаквания на анализаторите за нетна печалба от $17.33 млрд. при приходи от $68,05 млрд., според оценките на FactSet.
Печалбата на Alphabet спадна в сравнение с преди година, когато компанията претърпя значително възстановяване на търсенето на дигитална реклама, отбелязвайки печалба от $4.8 млрд. За първото тримесечие Alphabet отчете загуба от $1.07 млрд. от стойността на своите инвестиции.
Растежът в двата основни рекламни бизнеса на Google също се забави спрямо предходните тримесечия. Рекламата в YouTube нарасна с 14%, спрямо година по-рано. Войната в Украйна накара някои европейски рекламодатели да намалят разходите си за YouTube, което също оказва своето влияние. Рекламите в Google Search нараснаха с 24%, но това беше забавяне спрямо 36% увеличение през четвъртото тримесечие на 2021 г.
Силните позиции на долара, който тежи на международните приходи също се превръща в пречка за тримесечието.
Все пак бизнеса с търсене на Google генерира $39 млрд., което е значително повече от $31 млрд. през първото тримесечие на 2021 г. Цялостният рекламен бизнес, включително Google Search, YouTube и различните рекламни мрежи, привлича допълнителни $54 млрд. долара само през първото тримесечие на 2022г.