Стойността на бранда е трудна за измерване, но е важен показател за състоянието на една компания. Тя доказва силата на маркетинговите усилия на компанията, както и лоялното отношение от страна на клиентите й. В продължение на много години Apple държат първото място в класацията за най-скъп бранд и тази година не е изключение. Според сайта GSMArena, компанията на Тим Кук оглавява списъка със стойност на бранда в размер на $145 918 милиона за 2016 година.
На второ място, макар и с много милиони назад, се нареждат Google със стойност на бранда за тази година в размер на $94 184 милиона. Челната петица допълват Samsung с $83 185 милиона, Amazon – с $69 642 милиона и Microsoft – с $67 258 милиона. Големият победител тази година всъщност може би не е Apple, а Amazon, тъй като онлайн компанията се е придвижила няколко места напред в класацията спрямо миналата година, като е увеличила стойността на бранда си с цели 24% в рамките на дванайсет месеца.
Още от Digital: Защо луксозни брандове предпочитат да рекламират в YouTube пред Snapchat
Останалите пет компании запълващи класацията са все такива, които имат малко влияние извън собствените си пазари, но пък същите тези пазари са достатъчно големи, за да им осигурят място сред десетте най-скъпи бранда в света. Това са американските мобилни оператори Verizon и AT&T, съответно на шесто и седмо място, онлайн магазинът Walmart на осмо, китайският оператор Chine Mobile на девето и финансовата компания Wells Fargo на десето.
Discussion about this post