От вече няколко месеца насам пресата не спира да пише за предстоящата телевизионна услуга на Apple, която ще наследи така наречената Apple TV. Въпреки, че не знаем нищо за нея ние условно я наричаме „телевизия от ново поколение“, защото такива бяха думите на Стив Джобс, с които той я бе описал скоро преди да почине.
Докато чакахме да разберем какво точно ще представлява новата телевизионна услуга на Apple, пазарът не спеше и съвсем неочаквано Microsoft съобщиха, че също ще предложат ТВ услуга на собствениците на конзолата Xbox. Услугата на Microsoft не само изненада анализаторите на пазара, но дори ги накара да се усъмнят в бъдещето на конкурентния продукт на Apple. Според CNN.com именно Microsoft ще се окажат успешния играч в този пазар. Вижте защо.
1. Xbox не печели само от Kinect
По време на намаленията покрай Черния петък, Microsoft продадоха 960 хиляди конзоли Xbox и 750 хиляди контролера Kinect. Цифрите говорят ясно: Xbox не се продава единствено заради сензорния контролер. Всъщност, главната причина, поради която конзолата е толкова успешна е богатият избор от съдържание, който имат нейните собственици.
2. Анализаторите грешат за услугата на Apple
Повечето специалисти смятат, че новата услуга на Apple ще представлява телевизионният еквивалент на iPhone или iPad – минималистично устройство с колкото се може по-малко бутони и управление чрез тъчскрийн. Това, което искат зрителите, обаче, не е минимализъм, а плурализъм или, казано по друг начин, многофункционалност, която може да включва много бутони и това изобщо да не се смята за неудобство.
3. Цената ще е решаваща
В този пазара трябва да се имат предвид следните две неща: първо, цената е от изключително значение и второ, хората не подменят толкова често телевизорите, колкото телефоните си. Ако телевизионният продукт на Apple се превърне в еквивалента на MacBook при ноутбуците, то е малко вероятно да пожъне масов успех. Разбира се, Apple може да повторят успеха на iPad, представяйки продукт, който е иновативен, но същевременно не безбожно скъп. Дали това ще е така, обаче, засега не е ясно.
4. Екосистемата е от първостепенно значение
Според специалистите ключът към успеха на Microsoft е това, че те успяха да комбинират елементи от различни свои платформи в телевизонната си услуга. Те заеха елементи от Xbox, за да провокират интерес в Windows Phone и Windows 8. Apple могат да направят същото – да представят нова версия на Apple TV, която да съчетава елементи от iPod или от Mac Mini, и която да превърне една екосистема генерираща милиони в друга, генерираща десетки милиони.
5. Истинският проблем на Apple
Както вече казахме, най-важното е съдържанието. Именно затова Microsoft имат по-голям шанс – тяхната стратегия е да въвлекат колкото се може повече създатели на съдържание в бизнеса си. Apple, от друга страна, винаги са били по-ограничаващи в това отношение и партньорите им не са имали достатъчно голяма свобода. Ако те запазят същата стратегия и при новата си телевизионна услуга то най-вероятно победител в този пазар ще бъдат Microsoft.
Discussion about this post