Технологичният гигант е насочил вниманието си към създаването на абонаментна услуга за своите популярни продукти. По този начин собствеността на устройства като iPhone и iPad може да се превърне в еквивалент на плащането на месечна такса за мобилни приложения. Премиерата на подобна услуга ще бъде най-сериозния опит на Apple в сферата на автоматично повтарящите продажби.
Така потребителите за първи път ще има как да се абонират за хардуер, а не само за цифрови услуги. Самият проект все още е в процес на разработка. Вече се обсъжда активно между високопоставените служители на Apple. Въвеждането на система за хардуерни абонаменти ще функционира по подобие на автоматичните системи за лизинг.
Аpple ще въведат сериозна промяна в своята стратегия в мобилната индустрия. Досега потребителите можеха да купуват директно устройства на пълна цена. Но също да го правят на вноски или със субсидии към мобилните оператори, съобщава Bloomberg.
Предстоящата услуга едновременно ще стимулира приходите на Apple. Но би улеснила потребителите да не инвестират хиляди долари за нови устройства. iPhone вече се превърна в най-големият източник на продажби за компанията. Телефоните генерират приходи от $192 млрд за изминалата година. Това е повече от 50% от всички приходи на Apple за този период.
Концепцията зад подобна услуга предвижда купуването на iPhone и iPad да е сходно с плащането на месечна такса за iCloud или Apple Music. Верификацията ще се извършва с уникалния Apple ID профил на всеки потребител.
Новата програма ще е достъпна срещу месечна такса. Тя обаче не е еквивалента на крайната цена за 12 или 24 месеца. Аpple ще въведат друга стойност, която все още не е официално определена, но ще зависи изцяло от финалния избор на потребителите.