Динамичните събития през празничния сезон доведоха до рекордни приходи за Apple. Компанията отчете впечатляващи продажби на iPhone 13 серията. Силното представяне позволи да се засили конкуренцията със Samsung и да се възстановят загубените позиции от Xiaomi. Интересните трендове продължават и през първото тримесечие на годината.
Пазарните наблюдатели от Canalys информират, че глобалните продажби на смартфони отчитат спад от 11% в периода януари-март 2022г. Традиционно това е слаб период за мобилната индустрия и резултатите не са изненадващи. Apple се оказват един от най-големите губещи, тъй като трябва да се примирят, че вече не са на първа позиция.
Създателите на iPhone генерират 15% от продажбите, докато Samsung могат да се похвалят, че са реализирали над 22% от доставките на смартфони за периода.
Xiaomi остават на третата позиция с 14% и изглежда ще продължат да опитват да разместят баланса на силите. Oppo и Vivo допълват първите път със съответно 11% и 10%, съобщава AppleInsider. Премиерата на нови продукти, сред които и iPhone SE (2022) тепърва ще се отразяват на представянето на големите компании.
Apple ще разчитат на бюджетния смартфон да поддържа интереса на потребителите преди премиерата на iPhone 14, която ни очаква през есента. Производителите на Android също се очаква да бъдат доста активни в следващите тримесечия.