• Ръст на Chevrolet спрямо предната година във Франция, Германия и Италия• Нарастване на пазарния дял на Chevrolet в Испания и Великобритания• Общ стабилен пазарен дял на марката в Европа въпреки резкия спад на продажбите в Русия• Chevrolet запазва стабилна позицията си сред първите 10 най-продавани марки в България
Цюрих. На фона на нарасналите продажби в Западна Европа и лекия спад на автомобилния пазар в Централна и Източна Европа, през първите шест месеца на 2009 година Chevrolet успя да запази стабилни пазарните си позиции с 2,2 процента дял от целия европейски пазар и общо продадени 214 520 автомобила. През първото полугодие на миналата година продажбите на марката възлизаха на 269 319 автомобила.
Chevrolet продаде 85 800 автомобила в Западна Европа през първата половина на 2009 г. или 1.6 процента повече отколкото за същия период на миналата година. „В тези тежки икономически времена клиентите търсят добре изглеждащи и оборудвани автомобили на изключително приемливи цени“, коментира Уейн Бранън, шеф на европейското подразделение на Chevrolet. “Съотношението между качества и цена стана още по- важно и с Matiz, Aveo и Cruze, гамата на Chevy е точно тази, от която европейските потребители имат нужда”.
Chevrolet постигна особено силен ръст на продажбите си на пазарите във Франция и Германия с регистрирани над 4 000 единици във всяка от тези страни за първите 6 месеца на годината, което представлява нарастване съответно с 95 и 35 процента. В Италия, която е и най-големият западноевропейски пазар за Chevrolet, продажбите на марката надхвърлиха 2 000 бройки и достигнаха 8.3 процента за периода от януари до юни. Chevrolet зае и значително по-големи дялове от свиващите се автомобилни пазари в Испания и Англия, като ръстът на марката беше съответно с 0.8 и 0.3 процента.
В Русия, където пазарът се срина наполовина в сравнение със същия период на миналата година, Chevrolet запази първото си място в класацията на автомобилите, които не са родно производство, със стабилен 8-процентен пазарен дял.
На българския пазар, който отбеляза срив от над 50%, Chevrolet запази стабилната си позиция сред десетте най-продавани автомобилни марки с отчетени 606 продажби и 4,08% пазарен дял.
Година
Общо
Ръст
Дял
2003
162,163
–
2004
251,121
55 %
1.2%
2005
295,247
17.5%
1.4%
2006
341,737
15.8%
1.6%
2007
457,224
33.6 %
2.0%
2008
507,053
10.8%
2.3%
H1** 2009
214,520
*-21%
2.2%
* Цялата индустрия в Европа -21% H1 2009 спрямо H1 2008** Н1 – първите шест месеца на годината
Discussion about this post