Технологичните компании са обект на усилващ се регулаторен натиск по отношение на AI системите от последно поколение. Масовото навлизане на продукти като ChatGPT и генератори на снимки от типа на DALL-E 2 и Midjourney предизвикат сериозни опасения. Липсата на достатъчно механизми за контрол накараха учените да отправят сериозно предупреждение за развитието на изкуствения интелект.
Мнението на водещи експерти в сектора не остава незабелязано от антитръстовите органи на ЕС. Скоро технологичните гиганти ще трябва да предприемат допълнителни усилия, за да информират своите потребители. Вече са започнали обсъждания на високо равнище в ЕС, които ще принудят сайтовете и приложенията да добавят тагове към AI съдържанието.
Така ще знаем дали дадена снимка, видео или текстова публикация е създадена от човек или изкуствен интелект. Новите регулации ще засегнат най-вече водещи платформи като Meta, Google, TikTok, Instagram и др. Усилията на ЕС в тази насока са част от по-мащабните им планове да се справят с дезинформацията в уеб пространството.
Предвидените законодателни марки са част от Digital Services Act (DSA), като големите компании ще трябва да се съобразят с тях до края на август 2023г. В противен случай са изправени пред финансови глоби в размер на стотици милиони евро. Така TikTok, Instagram, Twitter и другите онлайн платформи ще трябва да добавят “забележими маркировки” на AI съдържанието.