Наскоро една от най-големите компании за електронна търговия eBay спонсорира доклад, който разяснява екологичната й политика. Cnet.com публикуваха информацията, че изпълнителният директор на компанията Джон Донахоу скоро ще представи публично доклада, който е изготвен със сътрудничеството на екологичната компания Cooler.
Докладът обяснява, че търговията по електронен път е много по-екологична от традиционната поради факта, че се спестява производството на въглерод от процеси като правене на тухли и други строителни материали, нужни за изграждането на един магазин, както и от отопление, осветление и поддръжка. Според Донахоу малките търговци, на които разчита компанията, създават една екологична среда с това, че са дематериализирали значителна част от търговския процес. За сравение, 70% от въглеродния отпечатък на физическите магазини идва от снабдяването с електричество и поддръжката на външни сгради като складове и магазини от големите вериги.
Разбира се, според някои експерти, eBay имат какво още да усъвършенстват по екологичната си политика. Едно разумно решение, например, е да се направи приоритетна функцията “Items Near Me”, която позволява на клиента да избере търговец, който живее най-близо до него, като по този начин се намалява потреблението на гориво, което е нужно за транспортиране на продукта. В момента тази функция е заровена под другите възможности за по-добро търсене. Освен това, компанията може да разработи система за сертифициране на търговци, които са се доказали в екологичните си практики в целия процес на продажба – от опаковането до транспортирането на стоката.
Discussion about this post