Европейските регулатори продължават стриктната си политика срещу технологичните компании. Нелоялните бизнес практики отново ще предизвикат финансова глоба за Meta Platforms. Този път причината за санкцията са рекламите в Instagram и Facebook. Актуалните практики на компанията нарушават законодателството на ЕС и водят до глоба в размер на €390 млн.
Решението на Европейската комисия (ЕК) бе обявено от Комисията за защита на данните в Ирландия. Конкретното обвинение е нарушение на регулациите за поверителност на личната информация. Регистрацията на нов профил в Instagram или Facebook изисква потребителите да се съгласят с условията на Terms of Service на двете компании.
Повечето от нас не четат конкретните условия, които се използват от Meta за разпространение на персонализирани реклами. В тези страници, обаче има споразумение за предоставяне на реклами, което не е в синхрон с европейските практики.
Meta обявиха, че не са съгласни и ще обжалват решението и глобите. Въпреки това регулаторите ще принудят компанията да промени своите условия. Това ще позволи на потребителите да имат опция за отказване от персонализирани реклами в приложенията на Meta.