Социалната мрежа е изправена пред все по-сериозна конкуренция на алтернативни приложения. В най-голяма степен това важи за TikTok, които продължават да отчитат рекордни приходи и инсталации. Платформата за споделяне на кратки видео клипове вече принуди редица конкурентни услуги да започват да интегрират сходни функционалности, за да бъдат успешни.
В дългосрочен план Facebook имат намерения да променят интерфейса по такъв начин, че да изглежда повече като TikTok. Служителите на компанията вече са информирани за следващият проект, който включва промяна на дизайна на основния фийд във Facebook.
Приоритет в предстоящия ъпдейт ще бъде препоръчителното съдържание от страници, канали и потребители, които не следвате в своя профил. Концепцията наподобява начина, по който функционира “For You” секцията на TikTok. Алгоритмите на Facebook ще препоръчват публикации и клипове предимно от “несвързани” източници.
Това означава, че ще виждаме по-малко постове от приятели и познати в социалната мрежа. Планира се и връщането на входящата кутия от Меssenger обратно в интерфейса на Facebook, което също е част от плана на компанията да бъдем по-активни. Трудно е да предположим колко време ще е необходимо преди редизайна да е наличен за всички потребители.
Планираните промени се очаква да дадат положителен сигнал на инвеститорите и да допринесат за преодоляване на негативното изживяване във Facebook.