Microsoft и Facebook обявиха плановете си за сътрудничество, които ще интегрират част от данните на социалната мрежа в търсачката Bing. По-точно, информацията събирана от Like бутоните и част от профилите вече ще е достъпна за търсачката на Microsoft. Mashable коментира, че това е голяма крачка в посока на социалното търсене.
Стъпката е изключително важна за Microsoft, тъй като по този начин компанията се надява да „открадне“ пазарен дял от Google. Потребителите на Bing ще могат да персонализират търсенето си чрез Facebook Instant Personalization. Това означава, че в търсенията ще има вграден Facebook модул, който ще ви показва какво са харесали приятелите ви, във връзка с търсената информация, както и интелигентно търсене на хора.
За какво на практика може да ни е полезно новото търсене? При избора на ресторанти, места за почивка и дори филми например. Припомняме ви, че към момента Like бутонът се използва от над 2 милиона сайта, а потребителите на социалната мрежа са над 500 милиона. Това определено е сериозно поле за събиране на впечатления.
Discussion about this post