Когато става дума за най-желаните места за работа в технологичната индустрия, две компании винаги стоят най-отгоре в списъка. Това са Facebook и Google. За тези компании от години се носят легенди свързани с преимуществата, които те предлагат на своите служители.
Въпреки че в миналото е имало и „опровержения“ на ползите за работещите в тях, компаниите определено са желано място за работа от всички, които искат да направят кариера в технологичната индустрия.
Досега обаче никой не се е наемал да даде по-категоричен отговор на въпроса кой наистина е по-добрият работодател от тях. От Business Insider ще се опитат да дадат отговор на този въпрос като ни предоставят данни на Glassdoor. Glassdoor е сайт за търсене на работа, където служителите оценяват компаниите в които работят.
1. Удовлетвореност
Служителите на Facebook оценяват техния работодател малко по-добре (4.6 ) в сравнение със служителите на Google (4.1 ). Оценките за удовлетвореност са базирани на 5 степенна скала (например, 1 = много недоволен, 3 = става, 5 = много доволен). Като цяло обаче може да видим, че служителите и от двете компании са много доволни.
2. Одобрение на CEO на компанията
През 2011 година служителите на Google са били далеч по-щастливи с техния главен изпълнителен директор, Лари Пейдж, отколкото служителите на Facebook от главния изпълнителен директор на компанията, Марк Зукърбърг. Това бяха времена преди Facebook да започне да предлага публични акции и когато циркулираха слухове, че Зукърбърг планира да продаде компанията. Естествено, по това време всички изказваха недоволството си, че Зукърбърг не подхожда зряло в управлението на компанията. Така беше до началото на 2012 година точно преди публичния търг на акции на Facebook през месец май. ОТ този момент служителите започнаха отново да се чувстват страхотно и повярваха на младия си главен изпълнителен директор. Въпреки че след това рейтингът на Зукърбърг се срина отново заради Facebook смартфона, той все пак има малко по-висок рейтинг на одобрение (97%) от страна на служителите в компанията, в сравнение с 95 % рейтинг на одобрение за Пейдж даден от служителите в Google. А от четвъртото тримесечие на 2013 година, Марк Зукърбърг се наслаждава на перфектните 100% рейтинг одобрение.
3. Доверието на служителите в бъдещето
По-голям процент служители във Facebook (84%), отколкото в Google (80%) вярват, че бизнесът на компанията им ще се подобри през следващите шест месеца. По-голям процент служители в Google (18%), отколкото във Facebook (16%) вярват, че ефективността на бизнеса на тяхната компания ще остане същата през следващите шест месеца. По-голям процент служители в Google (2%), отколкото във Facebook (0%) смятат, че бизнес резултатите на тяхната компания ще се влошат през следващите шест месеца.
4. Заплати и привилегии
Едно от най-големите предимства на Google спрямо Facebook е, че компанията плаща по-високи заплати на своите специалисти. През последните 12 месеца, средната работна заплата на софтуерен инженер в Google е била $ 128 225, докато във Facebook тя е била „само“ $ 121 183. Освен това, много повече служители на Google са доволни от бонусите и привилегиите, които имат в сравнение с тези във Facebook и много повече служители в Google са доволни от баланса на времето, което отделят за личния живот и за работата, отколкото във Facebook.
5. Относно трудността на интервютата за работа
И двете компании имат високи стандарти и по тази причина интервюта за работа не са никак лесни. Но е нормално да се предположи, че никоя компания няма да покани кандидат на интервю, ако той няма изключителни квалификации. А голямото напрежение по време на интервю оказва влияние върху кандидатите и е нормално те да не покажат най-доброто от себе си. Ако мислите така, то тогава може би ще ви бъде интересно да узнаете, че интервюто на Facebook е малко по-късо и малко по-лесно, отколкото това на Google. Кандидатите за работа в Google казват, че процесът трае 35 дни, а Facebook кандидатите за работа, казват, че процесът по наемането отнема 31 дни. Рейтингите за трудността на интервюто са определени на базата на 5 степенна скала: 1= много лесно, 3.0 = средно, 5.0 = много трудно. За 2013 година рейтинга на Google е 3,5, а на Facebook – 3,3.
Discussion about this post