Годината е 1968, Ford представят най-мощната версия на първото поколение на бестселъра си Mustang с легендарният V8 двигател Cobra Jet. Мощността му е 335к.с., а въртящият момент 626Nm при 2800 оборота в минута. Над половин век по-късно, звукът от този 7-литров звяр, може да накара всеки фен на автомобилите да настръхне.
Гърленият боботещ звук на 8-те цилиндъра жадни за бензин обаче остава в историята. Днес в ерата на технологиите, големите двигатели с вътрешно горене са заменени от електрически. И ако в началото на века, електромобилите бяха бавни мънички кутийки, които могат да минат съвсем кратко разстояние с едно зареждане, то днес нещата стоят по коренно различен начин.
Нагледното доказателство за мощта на електромобилите се казва Ford Mustang Mach-E 1400. Той е базиран на очакваният в серийно производство през следващата година Ford Mustang Mach-E, който компанията позиционира в SUV сегмента, но реално може да мине спокойно и за спортен хечбек. Със сигурност феновете на Subaru откриват прилика в дизайна на електрическият Mustang с този на третата генерация Impreza WRX STI hatchback.
Спортният електромобил изглежда впечатляващо и както ще видите от видеото, което сме приложили над тази статия, е конструиран така, че да бъде с мултифункционално спортни предназначение.
Двигателят на Mustang Mach-E 1400 или по-точно казано „двигателите“, защото са общо 7 (3 на предния мост и 4 на задния), имащи обща мощност от 1400к.с. и 3118 Nm въртящ момент. Те са ъпгрейдната версия на показаният по-рано от Ford – Mustang Cobra Jet 1400, който беше посветен на легендарният сериен драгстер от 1968 година, за който вече ви споменахме.
В миналото той впечатлявал публиката на „Drag Racing“ състезанията в САЩ, с резултати влизащи във високите 13 секунди и с терминална скорост от порядъка на 166км/ч.
Над четири пъти по-мощният му електрически наследник със сигурност също ще впечатлява със зашеметяващи резултати на правата отсечка от 1/4 миля (приблизително 402 метра). Официални данни за момента Ford не дават, но пък преди време бяха заявили за значително по-тежкият Mustang Cobra Jet 1400 време от около 8 секунди, с терминална скорост от приблизително 270км/ч. Това означава, че тежащият 1043кг Mustang Mach-E 1400, вероятно ще намали първата и увеличи втората цифра.
Много хора определят Ford Mustang Mach-E 1400 като „убиецът на Tesla“. Ние обаче бихме добавили и редица милионерски бензинови суперавтомобили от ранга на Bugatti Chiron (9.99 сек), Koenigsegg Agera RS (9.96 сек) Ferrari LaFerrari (9.8 сек) и дори всепризнатият драг шампион Dodge Challenger Demon, който със своя 6.2- литров V8 Supercharged с 840к.с. е най-бързата бензинова серийна кола в досциплината на 1/4 миля (9.65 сек)
Discussion about this post