Oрганизаторите на популярната надпревара проведоха дългоочаквана и стратегическа среща, на която обсъдиха бъдещето на F1. Официалното събитие се проведе в Лондон, където представителите на Formula 1 Commission взеха някои много важни решения. Една от най-обсъжданите теми по време на дискусиите бяха радикалните промени, които се предвиждат в календара през 2026г.
Плановете предвиждат болите да бъдат по-малки като размери и да се плъзгат по-лесно във въздуха. Специален приоритет ще има използването на хибридни двигатели с по-опростена, но по-ефективна структура. Това е част от мащабен план за привличане на нови производители към Formula 1.
Актуалните регулации изискват болидите заедно със своите пилоти да бъдат с тегло от 798 кг. В миналото производителите се опитваха да се доближат максимално до 500 кг., но новите изисквания направиха болидите по-тежки. Сред тях са добавеното тегло на хибридните системи за задвижване, защитните структури на Halo, както и други допълнителни компоненти.
FIA имат желание да редуцират габаритите на болидите от F1 в следващите четири години, но също така да намаляват съпротивлението, съобщава ArsTechnica. Подготвяните промени ще допринесат за „за подобряване на устойчивостта и ефективността, както и и допълване на характеристиките на захранващия блок” през 2026г.
Oтборите ще продължат да използват високооборотни V6 двигател с вътрешно горене с идентична производителност, в сравнение със сегашния дизайн. Въпреки това, скъпият MGU-H модул, който използва турбината на турбокомпресора, за да зарежда и батерията вече няма да бъде част от Formula 1.
Другият ключов компонент от хибридната система, койтo улавя енергия при спиране, а именно MGU-K се очаква да стане по-мощен (470 к.с/350kW), след отсъствието на MGU-H.
Премахването на тази регулация се очаква да удовлетвори важно условие за навлизане в спорта на Volkswagen Group. Въпреки, че не е потвърдено усилено се коментира, че Porsche и Audi скоро ще се присъединят към голямото семейство на F1