Популярната имейл услуга въвежда нова система за удостоверяване на самоличността на потребителите. Идеята е вече да виждаме сини значки по подобие на Twitter, които са индикация, че даден профил е верифициран. Подобен подход се използва и от други социални платформи като Facebook и Instagram.
Въвеждането на функцията в Gmail е важно, тъй като ще ни информира дали отсрещната страна е легитимен потребител или бизнес. Първите акаунти със сините значки вече са достъпни, като на няколко етапа верификацията ще е налична за всички акаунти на Google Workspace.
Добавянето на системата е част от по-мащабна инициатива с името Brand Indicators for Message Identification (BIMI). Toзи проект на Google стартира преди две години, но постепенно набира все по-голяма популярност. Вместо да използва общи профилни аватари фирмите и организациите трябва да потвърдят своята самоличност.
В противен случай няма да имат синя значка и респективно няма да имат легитимен статус в имейл платформата. Поставянето на курсора на мишката върху символа ще покаже текст “The Sender Of This Email Has Verified”, информира TheVerge. Извършването на проверката трябва да установи, че притежават съответния домейн, лого или бранд.
Google се надяват с подобни мерки да подобрят сигурността на Gmail и да се борят още по-активно с автоматизираните съобщения за спам. Персоналните акаунти в Google също ще могат да се възползват от новата верификация.