Google печелят приходи предимно от реклами, което е причината да влагат много средства, за да гарантират, че потребителите виждат маркетингови послания свързани с интересите им. Компанията разкри интересни детайли, от които разбираме, че през изминалата година филтрите им са премахнали над 3.2 млрд. „лоши“ реклами в интернет, които не покриват изискванията на Google. Цифрата е доста внушителна и представлява увеличение от 88%, спрямо резултатите регистрирани през 2016г., когато тази стойност е била 1.7 млрд.
За да придобиете по-добра представа какво означават тези стойности ще уточним, че Google са блокирали 100 реклами на секунда през 2017г., информира VentureBeat. Самият термин „лоши“ реклами обхваща такива, които съдържат фалшиво, подвеждащо или обидно съдържание. Компанията потвърди, че е блокирала 320 хил. автори на съдържание от рекламната си мрежа, заради подобни практика. От своя страна година по-рано тази цифра не е надхвърлял 100 хил. и се превръща във все по-голям проблем за Google.
Филтрите им са блокирали още 90 хил. страници в интернет и повече от 700 хил. страници, заради нарушаване на правилата им. Забелязва се голям ръст в разпространението на различни рекламни формати, които преодоляват защитата на алгоритмите, които използва Google. Въпреки това борбата с фалшивото и обидно съдържание ще продължи с пълна сила в месеците оставащи до края на годината, като е много вероятно тези стойности да са още по-големи до края на 2018г.
Oще от Digital: Google разкри водещите тенденции в търсенето през 2017г.
Discussion about this post