Рекламите имат много важно значение за бизнес стратегиите на големи технологични гиганти като Facebook и Google, тъй като продължават да са основния източник на приходи за тях, което в голяма степен е и причината техните услуги да са безплатни. Все пак от компаниите прекрасно осъзнават, че за много от потребителите те са доста досадни и в различна степен ни предоставят функции, с които да контролираме какво съдържание виждаме в профилите си. Google са създали изцяло нов портал, който се казва My Activity и вече започнаха да ни информират за него с нотификации в браузъра Chrome и Gmail.
Благодарение на него ще имате много по-голям контрол над рекламите, които виждате онлайн, като въведете темите, от които се интересувате и повече информация за вашата възраст, пол и нещата, които харесвате, съобщава Engadget. Въпросните данни ще се използват не само в търсачката на Google, но и в другите популярни услуги на компанията като YouTube, като My Activity ще ви показва и как всеки от нас ги използва в серия от интерактивни харти. Новият портал показва списък с всички заявки за търсене, история на уеб сайтовете, в който сте влизали, приложенията за Android, които използвате и рекламите, с който си взаимодействате.
Разполагате и с възможността да изтриете цялата тази информация, като My Activity e само опционална функция и не е необходимо да я използвате и сами да предоставяте информация за вас на Google, ако не желаете. В случай, че го направите ще трябва да се съгласите компанията да използва данните ви, за да направи рекламите в интернет по-подходящи за вас и да се възползвате от пълните възможности на тази нова функция.
Вижте как търсеха потребителите в Интернет преди да съществува Google
Discussion about this post