Google е много повече от просто поредната технологична компания най-малкото заради факта, че услуги като YouTube, Gmail, Google Maps и Photos, които се използват всеки ден от милиони потребители по цял свят. Успоредно с това тя инвестира сериозни средства в разработването на изкуствен интелект, виртуална реалност и платформата Интернет на нещата, а сега разбираме за последната голяма инвестиция на този бранд. От своя страна Google сега стартираха интересен проект, който да им позволи да разработват технологии за машинно обучениe и невронни мрежи за компютри, на територията на европейския континент.
Какво е машинно обучение и как възнамерява да го използва Google
Под името „машинно обучение” най-общо казано се има предвид технология, която позволява на компютрите да действат по определен начин, който няма нужда да е предварително програмиран. Тоест, представете си нещо като машина, която може да взима самостоятелни решения и не е зависима от непрестанна пряка човешка намеса.
Машинното обучение, поне на теория, би могло да промени начина, по който Google обновяват своите алгоритми за търсене – тези, които гарантират, че когато потърсим нещо в Google Search, ще ни бъдат изведени адекватни резултати. Вместо тези алгоритми да се ъпдейтват ръчно от десетки или стотици специалисти, процесът ще бъде автоматизиран.
Благодарение на тази иновация сървърите на компанията ще могат много по-прецизно да обработват заявките на потребителите в нейните мобилни приложения и услуги, както и да им препоръчват подходящи отговори на нещата, които търсят. Според информацията новият екип на Google ще е локализиран в Цюрих, Швейцария и ще е фокусиран изцяло върху това да използва машинно обучение, за да улесни работата на нейните потребители на територията на европейския континент. От своя страна тези алгоритми се използват масово в нейните популярни услуги като Google Photos, Google Translate и Smart Reply, като заради тях могат да работят по-добре и да бъдат по-полезни за потребителите в Интернет.
Новият център на компанията неслучайно е позициониран на европейския континент, тъй като така Google искат да придобият по-голяма представа за разликите в езиците, които се говорят в ЕС и да им обърнат специално внимание. Teхнологичният гигант се опитва с подобни проекти да направи услугите си по-органични и близки до потребителите, като добър пример в това отношение е приложението Google Allo, което бе представено скоро. По всички личи, че всичките услуги и приложения на компанията ще станат много по-прецизни и ефективни на територията на европейския континент.
Вижте шест начина, по които квантовите компютри ще променят света
Discussion about this post