Aвтомобилната индустрия постепенно се насочва към електрическите двигатели. Производителите също така инвестират в създаването на прототипи на гуми, които не използват въздух. Концепцията вече привлече вниманието на някои големи имена в тази пазарна ниша, като сега към тях се присъединява и Hankook.
Специалистите на компаниятя вярват, че бъдещето на автомобилите е изцяло свързано с гумите, които не се нуждаят от въдух. Новият им продукт в тази сфера се казва i-Flex и бе показан едновременно с Plug & Drive модула на Hyundai по време на CES 2022. Иновативната гума на корейският производители се отличава с дизайн, вдъхновен от биометричните данни и включва многослойни спици, които са взаимносвързани, съобщава CNet.
Структурата позволява да се абсорбират неравности на платно при движение на автомобилите. Липсата на въздух означава, че гумите няма как да се спукат, като не се налага и постоянно поддържане на налягането във вътрешността им.
Hankook използват миниатюрен прототип, за да покажат технологията на CES 2022. Самият размер на гумата е едва 10 инча, като идеята е да покажат дизайна на i-Flex. От компанията увериха, че ще продължат да инвестират за разработката на безвъздушни гуми от ново поколение. В настоящият си вид гумата е с диаметър от 400 милиметра, при ширина от 105 мм.
Разработването на въздушната гума е базирано на биомиметични проучвания и тестове, с които се максимализира поглъщането на удара и възможностите за износване. Многлослойният дизайн позволява на Hankook да отстранят много от първоначалните проглеми и също така имитира клетъчната структура на живите организми.
Още от Digital: Учени създадоха нов материал за производство на автомобилни гуми, който може да се рециклира
Discussion about this post