В средата на март тази година в Япония под патронажа на Министерството на икономиката, търговията и промишлеността бе проведен семинар, наречен Hydrogen & Fuel Cell Demonstration Project (JHFC). На въпросното мероприятие са били изказани мненията на автомобилните производители и учени от водещи университети по въпросите за развитието на автомобилната индустрия. Основният проблем на семинара са били автомобилите, работещи с водородни топливни елементи (FCV, fuel cell vehicle).Представителите на METI, Toyota, Nissan, Honda, Nippon Oil и Tokyo Gas заговорили за това, че до 2015 година захранване от подобен тип ще стане ключово за автомобилите. За сравнение с другите “екологични” машини, работещи с електричество или хибридни двигатели, FCV са още много далеч от това да станат комерсиален продукт. Специалистите все още трябва да достигнат нужното ниво на надеждност на устойствата, да снизят цената им и да обмислят цялата водородна инфраструктура.Естествено, специалистите обещават да решат тези и многото други проблеми до 2015 година, след което се очаква да бъде прието решение за серийното производство на автомобили с такъв тип захранване.













Discussion about this post