Ако досега смятахте, че Apple Watch е недосегаем лидер в света на смарт часовниците, време е да погледнете статистиката отново. З
а първи път в глобален мащаб Huawei изпреварва Apple по доставки на смарт часовници – и то с убедителна преднина. Звучи изненадващо? Всъщност логиката зад това развитие е доста ясна.
Ръстът на Huawei – как се постигат 52% за три месеца?
Според данни на Counterpoint Research за второто тримесечие на 2025 г., глобалните доставки на смарт часовници са нараснали с 8% на годишна база, слагайки край на пет поредни тримесечия на спад. Най-големият победител? Huawei – с впечатляващ скок от 52%.
Основната причина е очевидна: Китай. Над 75% от продажбите на Huawei идват именно оттам, където компанията умело комбинира разнообразно портфолио в ценовия диапазон $100–$400 със силна екосистема от смартфони и IoT устройства. Интеграцията е ключът – часовникът вече не е просто аксесоар, а част от по-голяма „смарт“ вселена.
А Apple? Пореден спад, но запазен престиж
Apple регистрира спад от 3% в същия период, което бележи седмо поредно тримесечие на намаление. Въпреки това, Apple продължава да държи върха в премиум сегмента – там, където точността на здравните сензори и лоялността на iOS потребителите трудно могат да бъдат съборени.
Това поставя интересен въпрос: дали Apple започва да губи почва, или просто се адаптира към по-зрял пазар? Истината вероятно е някъде по средата.
Другите играчи: Xiaomi, imoo и Samsung
- Xiaomi бележи 38% ръст благодарение на достъпните модели – поредно доказателство, че цената все още е решаващ фактор.
- imoo (специалистът в детските смарт часовници) расте с 21% и остава лидер в нишата си.
- Samsung губи 3%, като Galaxy Watch 7 не оправда очакванията за динамичен ръст.
Counterpoint прогнозира, че през 2025 г. общият пазар на смарт часовници ще се увеличи с около 3%. Водеща роля ще има именно Китай, където потребителите търсят устройства, които съчетават здраве, разплащания и навигация в едно.
С други думи, посоката е ясна – часовниците вече не са само за фитнес или известия, а се превръщат в многофункционални центрове на личната ни дигитална екосистема.
Huawei и новата ера в конкуренцията
Данните ясно показват колко динамичен е пазарът на смарт часовници. Huawei и китайските производители печелят терен с разнообразие и силна интеграция, докато Apple разчита на премиум имидж и лоялна аудитория.
Въпросът е – докога? Ако тенденцията продължи, съвсем скоро ще гледаме на пазара на смарт часовници не като арена, доминирана от Apple, а като много по-разнообразен и конкурентен свят.

















