Китай има огромно влияние над еволюцията на технологичния сектор и през последните години се превърна в световния център за производство на потребителска електроника. Най-големите компании от западния свят са изнесли своята продукция в многолюдната страна и тази ситуация едва ли ще се промени скоро.
Любопитен факт е, че много от брандове в Китай, които познаваме днес не съществуваха преди повече от десетилетие. Динамичните темпове, с които се развива индустрията, обаче значително изостриха конкуренцията с появатa на нови компании и производители на китайския пазар.
Ако ви е любопитно как се развива технологичния сектор в страната ще ви запознаем с резултатите в последната класация на Brandz, в която попадат най-ценните 50 бранда в Китай. Данните разкриват, че някои компании за първи път намират място в престижната селекция.
Лидер в списъка за най-ценни марки на китайския пазар е Huawei, които получават 1938 точки и така изпреварват Lenovo, които са втори с резултат от 1881.
Третата позиция е за търговския гигант Alibaba Group, които притежават редица дъщерни дружества като UCWeb, Lazada и Alibaba Pictures. От BrandZ оценяват компанията със 1666 точки. Невероятният успех на приложението TikTok е причината неговите разработчици от ByteDance да заемат четвъртото място, отчитайки 1368 точки.
Xiaomi допълват списъка с челните пет производителя, като компанията има резултат от 1098 точки. Нито един друг бранд, който попада в списъка не успява да премине границата от 1000 точки. Друг популярен производител на смартфони, който е оценен високо е OnePlus, които отчитат 771. Това е с 20% по-добър резултат, спрямо предходната класация.
Oppo са на 12-та позиция (518), докато Vivo и Honor могат да се похвалят съответно с 20 и 21 позиция, което дължат на своите 348 и 345 точки. В първите 25 попадат още TCL и Tencent, както и популярния производител на аксесоари за мобилни устройства Anker.
Още от Digital: Huawei се изкачва в класацията на най-ценните марки на BrandZ
Discussion about this post