Разработчиците на популярното приложение експериментират с различни идеи как да улеснят навигацията. Компанията сега разкри детайли за промените, които ни очакват в следващите седмици. Така разбираме, че от февруари Instagram ще предложи още по-лесен и удобен за използване интерфейс.
Връщане на Compose бутона
Плановете им предвиждат връщането на Compose бутона със символа “+” в горната и централната част на лентата за навигация. По този начин настоящият Shop таб ще бъде премахнат напълно от Instagram. Tака бутона Reels вече ще бъде преместен в дясната част до Compose секцията в приложението.
Промените са провокирани от обратна връзка с потребителите. Новата версия на Instagram ще улесни откриването на съдържание. Пазаруването отново ще е възможно с Feed, Stories, Reels разделите, както и от самите реклами. Шефът на Instagram се надява промените да обединят хората около нещата, които обичат, съобщава CNet.
По-ранните промени, които наложиха Reels над Compose предизвикаха доста противоречиви коментари. Много потребители на Instagram се чувстваха така, сякаш компанията ги принуждава да използват новите продукти. Това обаче се отразява негативно на цялостното потребителско изживяване.
Компанията за първи път премести раздела Reels в средата на лентата за навигация през 2020 г., когато вместо това замени популярния раздел Activity с раздела Shop. След това бутонът Compose и Activity също бяха преместени в горния десен ъгъл на началния екран, което ги направи по-трудни за намиране.
Миналата година, например също се оплакаха, умолявайки компанията да „направи Instagram отново Instagram“ и „Да спре да се опитва да бъде ТikТok”.
В допълнение към агресивното натискане на Reels, бяха разстроени и от промените в емисията на Instagram. Недоволството им е свързано с толерирането на видео съдържание и препоръчани публикации, вместо полираните снимки, които им помогнаха да станат известни.
По това време Instagram обясни, че тези промени ще улеснят достъпа на потребителите до „разширения пакет от продукти“ на Instagram. Вълната от критики накара шефа на Instagram Адам Мосери да отговори на критиките, за да увери потребителите, че снимките все още са приоритет.
Новият редизайн
Предстоящият редизайн едва ли ще отговори на всичките оплаквания на потребителите. Преместването на бутоните не означава, че самата емисия ще се промени. Все пак можем да очакваме по-опростено изживяване за хората, които искат да публикуват снимките си, както преди.
Повторното приоритизиране на бутона Compose се очаква да насърчи потребителите да публикуват повече снимки. Още през миналата есен Instagram започна да премахва Shop раздела от началните екрани на определени потребители. Тогава компанията го определи като експеримент с ограничен обхват.
Сега Instagram споделят, че премахването на раздела Shop не означава непременно край на пазаруването в Instagram. Официалният говорител уточни, че Instagram ще продължат да инвестират в пазаруването, което осигурява най-голяма стойност за хората и бизнеса в емисиите Feed, Stories, Reels и други.