Един от основните рискове пред онлайн потребителите е кражбата на самоличност. Това може да стане доста лесно, особено в условията на пандемията, когато има по-голям хаос, хората са по-притеснени и разсеяни.
Хакерите се възползват от всичко това и правят доста повече опити за кражба на самоличност, съобщава TechRadar.
Данни на CIFAS показват, че това е и трайна тенденция. През 2019 г. например са подадени 223 000 оплаквания само във Великобритания за откраднати самоличноти или измами с такива данни.
Това е с 18% повече спрямо 2018 г. Очакванията са, че през тази година проблемите може да са още повече. Ето и няколко съвета как да намалим риска.
Да внимаваме с фишинг атаките
Фишинг имейлите са популярна тактика сред хакерите. Зародишът им е класическата история за богат роднина в Африка. Днес фишинг атаките са много по-добре развити, като включват фалшиви имейли, фирми, представяне за реани личности и инститтуции.
Целта им обикновено винаги е да накарат потребителя да сподели личните си данни или да отвори прикачен файл, който обикновено е заразен в вирус.
Затова потребителите трябва да подхождат с повишено внимание към имейлите, особено от непознати или институции. Най-добре е да се посещава сайтът им от друг прозорец с ръчно въвеждане на основния домейн на сайта.
Също така да се внимава с първосигналните реакции при получаване на имейли с обещания за лечение или профилактика срещу Covid-19.
Активиране на двуфакторната автентикация
Много онлайн платформи вече поддържат тази функция, а тя намалява значително риска от хакерски пробив. Няма пълна гаранция, но определено е много по-сигурно.
Включване на предупреждения от финансовите институции
Вече много банки и финансови институции предлагат услуги за предупреждение на клиентите си, когато има движение по сметките или данните им. Така човек бързо може да разбере дали някой не се опитва да тегли пари или да ги прехвърля в друга сметка.
Защита за личните и кредитните данни
Това е набираща популярност услуга в западните страни, където личният кредитен рейтинг е разпространен. Подобна тенденция има и тук. А услуги като кредитен мониторинг следят дали данните по личния кредитен рейтинг не се променят и предупреждават потребителя, когато това се случи.
Следване на добрите практики за паролите
Има много съветници за пароли, като класическите съвети са най-важни: паролата да е по-дълга, да има разнообразни символи и знаци и да е само една парола за един профил. Не трябва да се използват популярни пароли като 123456, QWERTY и т.н.
Накратко, кражбата на онлайн идентичност е риск, който не може да се елиминира напълно, но може да се ограничи при спазването на класически правил и с малко допълнителни усилия.
Discussion about this post