Хората се интересуват от историите на големите, успели, технологични компании. А би ли ви било интересно да разберете какви стратегии са използвали някои от най-известните компании, за да спечелят първите си потребители? Ако е така, информацията на Web Cache ще ви бъде много интересна.
Dropbox
През първите месеци след създаването на Dropbox през 2008 година, компанията не се радваше на никакъв интерес от страна на потребителите, въпреки рекламните кампании, които тя водеше. Тогава Дрю Хутсън и екипът му решили да опитат нещо различно.
Те създали четириминутен видеоклип, показващ как работи Dropbox, тъй като според тях услугата не звучала толкова впечатляващо когато била описвана само с думи. Друг аспект за успеха на видеоклипа, който е важно да се отбележи, е, че той бил насочен към определена общност.
Дрю бил член на Digg общността и знаел какви неща биха харесали на тези хора. Видеото било пълно с препратки към неща като TPS и Tom Cruise и с вътрешни вицове. На следващия ден след излизането на видеото, Dropbox имал 70 000 нови акаунта.
Друга важна стъпка към успеха на Dropbox беше кампанията, която компанията проведе в социалните мрежи: за всяко споделяне на Dropbox във Facebook и Twitter, потребителите получаваха допълнителни 128 MB пространство. Това беше нещо, което потребителите много харесаха и доведе до изпращане на 2,8 милиона покани през първите 30 дни.
Reddit и Quora
Reddit и Quora решават проблемите „празен сайт = няма потребители / няма потребители = празен сайт“ по подобни начини. Основателите на двете услуги прекарали първите месеци в попълването им със съдържание.
Основателите на Quora задавали и отговаряли на въпроси от собствените си профили. Подходът на създателите на Reddit бил малко по-различен. Вместо просто да използват собствените си акаунти, те създали фалшиви потребители, за да изглежда, че има много хора, които използват услугата им. Целта на основателите на двете компании обаче била една да направят така че общността им да изглежда по-голяма, отколкото е в действителност.
Foursquare
Foursquare захвърли старата концепция за локални приложения и добави няколко интересни функции, които наистина привлякоха вниманието на потребителите. Така например възможността да станеш „кмет“ на местата, които посещаваш често се превърна в истински хит.
Но това не беше всичко, Foursquare даде възможност на бизнеса да взаимодейства с клиентите си много по-добре от повечето други приложения. И накрая, огромна част от растежа на Foursquare се дължи на градската им стратегия. Всеки път, когато услугата се разширяваше в нов град, тя получаваше огромно количество нови потребители, които се регистрираха заради ефекта на думата „чухте ли, че Foursquare току-що дойдоха в нашия град?“
Groupon
Историята на Groupon е много вълнуваща, защото е чудесен пример за това как трябва да започне един бизнес. Започнете локално и създайте жизненоважен продукт. Основателите на Groupon обиколили офис сградата, в която се помещавали и помолили хората да се запишат. Първите 500 регистрации дошли след акция: пици на половин цена в ресторанта на първия етаж за всяка регистрация в Groupon.
И тъй като било много трудно за Groupon да се конкурира с големи компании като Amazon и Wal-Mart, компанията се фокусирала върху уникални продукти от местния бизнес. Много от тези по-малки фирми никога не опитвали маркетинг, така че офертата на Groupon била привлекателна за тях.
И на последно място, Groupon се фокусира върху оферти, които поначало са социални. Услугата предлага сделки за неща като кафенета, ресторанти или филми.
Вижте най-влиятелните китайски компании на международния пазар
Discussion about this post