Само след няколко години, автомобилите няма да са това, което са днес, смятат от Wired. С тези промени ще се наложат и други – от липсата на бензиностанции до все по-малко хора, притежаващи автомобил. Новите тенденции при превозните средства ще принудят архитектите да преосмислят начина, по който ще изглеждат градовете на бъдещето.
За миналия век нуждата от притежание на личен автомобил, наложи визията на съвременните улици и градската среда като цяло. Пътищата са прави и широки за по-бързо пътуване, кръстовищата се регулират, за да защитят пешеходците, бизнесът се намира близо до открити пространства за достъп до повече паркоместа.
Ето как самоуправляващите се автомобили може да променят градовете ни:
Основни пътни артерии
Докато основните пътни артерии ще продължат да съществуват, то техния брой ще се намали и по-конкретно ширината на пътищата, тъй като самоуправляващите се автомобили гарантират много по-голяма безопасност. Това ще увеличи зелените пространства или пешеходни пътеки.
Повече зеленина в градовете
Както вече казахме, зелените пространства ще се увеличат, за сметка на пътищата. Според специалистите, парковете и градините влияят благоприятно на психиката на хората и намаляват стреса, нещо много нужно в големите градове.
По-малко паркинги
Електрическите автомобили може да работят почти непрекъснато с минимално време за зареждане, това ще освободи пространство, което понастоящем е предназначено за паркиране – а това е много пространство: според проучване, в САЩ има около 500 милиона места за паркиране.
Зони за паркиране
В бъдеще нуждата от зони за паркиране в центъра на големите градове навярно ще отпадне.
По-малко пътни знаци
Днес пътните знаци са част от градската и извън-градската среда, но и това в бъдеще ще се промени. Защото в това бъдеще автомобилите ще знаят правилата за движение. Единствените улични знаци, които ще виждаме, ще са указателни за обществения транспорт и в помощ на пешеходците.
Пешеходците ще са с предимство
В големите и гъсто населени градове, хората ще свикнат безнаказано и сравнително безопасно да пресичат улиците там, където им е удобно,защото автономните превозни средства са програмирани да ги пазят. Това ще направи ходенето пеша, много по-удобно и бързо. Но най-вероятно отговорността при инцидент между автомобил и пешеходец ще бъде на пешеходеца.
Център за обслужване
Самоуправляващите автомобили няма да бъдат съвършени. В случай, че се повредят или попаднат на нещо като пътно строителство, например, хората в кол центровете ще бъдат готови да поемат контрола и да ги извадят от проблема.
Доставка с дронове
Навсякъде по света вече се говори за автоматизация на доставките на храна, лекарства, консумативи и поща, а някъде дори и се прилага на практика. Днес все още дроновете се управляват от хора, но е напълно възможно и софтуер да навигира летенето и то да бъде напълно автоматично.
Discussion about this post