ТikTok е платформа, която вече се радва на впечатляващ успех особено сред тийнейджърите и най-младите потребители. В момента почти няма мобилни приложения, които могат да се похвалят със същата популярност, тъй като TikTok се използва от над 1 млрд. души. Това е стойност, която би могла да притесни дори Facebook. Mалко известен факт e, че Марк Зукърбърг e опитал да придобие предшественика на приложението Musical.ly преди три години. Сделката не се осъществява и само година по-късно ByteDance Inc. купува платформата срещу сума от внушителните $800 млн.
Тoва е само част от стратегията на Facebook да стъпят на китайския пазар, като лично основателя на Instagram е пратен да преговаря със създателите на Musical.ly на серия от работни срещи в Пекин. В крайна сметка социалната мрежа се отказва от намеренията си, като причината е твърде младата аудитория и потенциалната намеса на правителството в приложението. Няколко месеца по-късно Мusical.ly се слива с Douyin платформата и заедно полагат основните на TikTok и впечатляващия успех на услугата в световен мащаб.
Шефът на Facebook изрази недоволството си от популярността на TikTok като определи платформата като заплаха за демокрацията, съобщава BuzzFeed. Марк Зукърбърг визира цензурирането на съдържание в приложението, което не съответства на консервативния режим в Китай. Според него подобни действия нарушават свободата на словото в интернет, но също така не позволяват на приложенията на американските компании да се конкурират успешно с TikTok в Китай. Може би това е и причината за провалената сделка.
Oще от Digital: Как социална мрежа TikTok стана популярна почти колкото Facebook
Discussion about this post