Lenovo обяви много добри резултати за първото тримесечие на фискалната година, подобрявайки, както приходите, така и рентабилността си за девето поредно тримесечие.
Нетната печалба за първото тримесечие нарасна с 11 % на годишна база като достигна до 516 милиона щатски долара. И 35% на годишна база, достигайки 556 милиона щатски долара извън официалния доклад на HKFRS (Hong Kong Financial Reporting Standarts). Приходите нараснаха до 17 милиона щатски долара, което е ръст от 5 % на годишна база в постоянна валута.
Рекордни резултати
Групата достигна приходи от 37% за бизнеси, различни от компютри, демонстрирайки и затвърждавайки нейната устойчива стратегия. Тези нови двигатели на растеж осигуриха повишаване на приходите в различните бизнес сегменти с двуцифрени числа на годишна база. Групата остава ангажирана и с удвояване на разходите за научноизследователска дейност Research and Development (R&D) като е увеличила разходите с около 10% на годишна база. Както и броя на служителите в това направление с около 29% на годишна база.
Lenovo продължава да се възползва от възможностите, породени от ускорената дигитална трансформация и хибридна работа. Като същевременно се справя с редица предизвикателства за цялата индустрия. Компанията остава убедена, че придържайки се към своята стратегия за иновация, притежава гъвкавостта и устойчивостта да се справя с всякакви макро и микро предизвикателства.
Корпоративни инвестиции
Lenovo наскоро завърши първото си предложение за използване на зелени банкноти като част от 1,25 милиарда долара облигации с двоен транс. Предложението е най-голямата дебютна облигация за сегмент околна и социална среда (ESG) в технологичния сектор през 2022г. Тази стъпка бележи важен момент от ESG стратегията на компанията и подкрепя амбициозната цел за Net-Zero компания до 2050г. Това, както вече споменахме е ключов момент от достигането на интегрираните цели и амбиции на Леново, свързани с климата и устойчивостта, за да изгради по- зелено бъдеще за всички.
Глобалната верига за доставки
През юни 2022г. Lenovo официално отвори вратите на първото си вътрешно производствено предприятие в Европа. Базирана в Уло, Унгария, фабриката се фокусира основно върху изграждането на сървърна инфраструктура, системи за съхранение и висококачествени работни станции, използвани от клиенти в цяла Европа, Близкия изток и Африка. Това допълнително разширява глобалния производствен отпечатък на Lenovo.
Годишната класация Gartner Global Supply Chain Top 25 за 2022 отбелязва най-високото представяне на Леново досега. Компанията се придвижва напред, като за една година се изкачва с цели 7 места до позиция номер 9. The Gartner Supply Chain Top 25 отличава компании, които демонстрират отлично представяне в управлението на веригите си за доставки.