Спирането на продажбите на акциите на MediaTek на борсата предизвика много спекулации в медиите, сред които се появи и информацията, че компанията смята да придобие мобилния бизнес на Intel. Taйванският производител сложи край на слуховете и сега официално потвърди, че е сключил стратегическо партньорство с китайския бранд NavInfo, който както името подсказва специализира в сферата на навигационните услуги. Според данните тази компания ще придобие официално AutoChips, в която MediaTek има дял от 82.9%, като финансовите параметри на тази сделка достигат до приблизително $600 млн, съобщава Digitimes.
Плановете на двете компании предвиждат създаването на ново дружество, което да проучи възможностите им за съвместен бизнес в сферата на автомобилната електроника, като тя ще започне да оперира с първоначална инвестиция от $100 млн. В същото време MediaTek потвърдиха, че ще продадат голяма част от своите акции в AutoChips на своя нов партньор за сума от порядъка на $497 млн. Досега това беше дивизията на тайванския бранд за автомобилна електроника, но за в бъдеще ще се фокусират върху съвместните си проекти с NavInfo в тази пазарна ниша.
Според официалния уеб сайт на AutoChips компанията ще бъде придобита изцяло от NavInfo през последното тримесечие, тъй като е необходимо тази сделка да получи одобрението на регулаторните органи. В момента тази компания е най-големия производител в сферата на цифровите карти за навигация и третия независим бранд в тази индустрия и доминира този сегмент в Китай вече 14 поредни години. Сред най-големите клиенти на компанията са имена като BMW, VW, Mercedes, GM, Volvo, Toyota и съвместния им проект с MediaTek е сигурна гаранция, че те ще имат все по-силно присъствие в автомобилната индустрия.
Вижте как MediaTek ще подобряват работата на своите мобилни процесори
Discussion about this post