Автомобилният гигант официално обяви партньорство със Sila Nanotechnologies. Съвместният проект ще задълбочи присъствието на Mercedes-Benz в сегмента на електрически автомобили. Инвестициите на компанията са насочени към литиево-силиконовите батерии, които разработва Sila Nanotechnologies.
Необичайната структура на анода осигурява по-висока енергийна плътност, в сравнение с конвенционалните батерии в EV автомобилите. Официалните данни уточняват, че капацитета ще бъде увеличен с между 20-40% при запазване на същият размер с технологиите на Sila.
Плановете предвиждат силиконовите аноди да се произвеждат в нова фабрика в САЩ с продукция от 100-500 хил. батерии с мощност от 100 kWh. Съоръжението трябва да оперира на пълни обороти през 2024г. Вече знаем и кой ще е първият модел на Mercedes-Benz с иновативната технологията. Това ще бъде G-Wagon (2025), съобщава ReviewGeek.
Съвместното партньорство със Sila Nanotechnologies стартира още преди четири години. Технологията вече е достатъчно развита, за да бъдат осигурени реални доставки на литиево-силиконовите батерии в бъдещите автомобили на Mercedes-Benz.
Учените от дълго време работят над тази иновация, като досега проблем представляваше е стабилността да остане постоянна през целият жизнен цикъл на батериите. Добрата новина е, че Sila Nanotechnologies са открили как да отстранят този неприятен недостатък. Допълнително ще бъдат потвърдени имената на останалите модели от портфолиото на Mercedes-Benz, които ще използват технологията.
В момента разработките на Sila Nanotechnologies намират място в Whoop 4.0 фитнес тракера. Навлизането в сегмента на електромобилите изисква впечатляващо подобрение на технологията. Инвестициите на германския концерн ще ускорят този процес и вероятно ще предизвикат интереса на другите производители към батериите със силиконови аноди.