Популярните приложения на компанията се използват от милиарди души всеки ден. Meta обмислят интересни промени за потребителите на европейския континент. Така например вече се работи над идеята за платен абонамент, който да е съобразен с актуалните изисквания на регулаторите. По този начин ще трябва да плащаме за Facebook и Instagram, моето ще премахне реклами от нашите емисии.
Премиум абонамента е предназначен да сложи край на опасенията, които ЕС има за поверителността да данните и рекламите. На този етап няма данни за месечната такса или датата, на която да очакваме премиум версията на Facebook и Instagram. Компанията не е коментирала официално тази информация, но вероятно това ще се случи скоро.
В момента Meta водят активна битка с ЕС и други европейски регулатори заради предполагаеми нарушения на поверителността от нейните услуги. Преобладаващата част от критиките са свързани с таргетирането на реклами и неправомерен трансфер на данни.
Скоро Комисията за защита на данните на Ирландия глоби Meta с $1.3 млрд. Причината за тази санкция е споделянето на информация за европейски потребители със сървъри в САЩ. Тази практика нарушава принципите възприети с GDPR, като ЕС и САЩ подписаха споразумение за трансфер на данни, което облекчава ограниченията върху социалните платформи.
Meta вече започна да предлага възможност за отказ от насочена реклама в ЕС. Цената на предстоящия платен абонамент все още не е известна.