Световният пазар на уеб браузъри от дълго време се доминира от Google Chrome. Технологиите на компанията дори се използват в конкурентни продукти като Оpera и Brave. Негативният имидж изграден през годините от Internet Explorer принуди Microsoft да се насочат към Chromium енджина за създаването на изцяло нов браузър.
Мicrosoft Edge е базиран на най-актуалните трендове в уеб технологиите и също така осигурява достъп до разширенията в Chrome Web Store. Периодичните ъпдейти и активната политика на компанията карат все повече потребители на Windows да започнат да работя с Edge на своите устройства.
Последните данни на Statcounter потвърждават, че стратегията на Microsoft продължава да постига стабилни резултати. Пазарният дял на браузъра Edge вече достига до 10.07%, което е достатъчно да изпревари Safari на Apple, който отчита 9.61%. Символичният успех е добро потвърждение за потенциал, който има уеб браузъра да продължи да увеличава потребителската си база.
Резултатите от доклада на Statcounter обхващат месец април. Почти сигурно минималната разлика между Safari и Microsoft Edge ще се запази. Трябва да отбележим също, че Google Chrome запазва доминиращата си позиция, тъй като се използва от 66.74% от потребителите.
Моzilla Firefox губят позиции от февруари насам, но няма ясна индикация дали потребителите ще мигрират към Chrome или Edge. Графата “Други” в изследването генерира 2.44% дял, като Opera се използва от 2.44% от профилите с достъп до интернет.