Мобилната индустрия се доминира от Samsung и Apple, а бъдещето изглежда е фокусирано върху гъвкавите смартфони. Технологиите се развиват с невероятни темпове, провокирайки непрестанен научен прогрес в множество сфери. Мнозина вероятно си спомнят не толкова далечното минало, когато Nokia бяха най-атрактивният производител на телефони.
Любопитно: Най-безполезните функции в смартфоните
Силната конкуренция при смартфоните
Устройствата на компанията имат легендарен статут и преди две десетилетия бяха водещия избор за потребителите. Sony Ericsson е друг бранд, който спечели феновете с редица атрактивни дизайни и акцент към слушането на музика и гейминга. Някои потребители вероятно биха могли да си припомнят времето, когато Siemens също бяха голям фактор.
Развитието на технологиите и навлизането на първите смартфони сложиха край на дългогодишните тенденции. Европейските производители вече не са такъв фактор, какъвто бяха преди години, като единственото изключение вероятно е Nokia. Китайските производители са днес са се утвърдили като единствената алтернатива на Samsung и Apple.
На този етап изглежда невероятно да очакваме друг бранд да успее да се превърне в достатъчно влиятелен фактор при смартфоните. Fairphone и Nothing са най-добрият пример за европейски компании, които опитват да привлекат вниманието на потребителите към себе си.
Moдерните европейски производители
Холандската компания, която разработва Fairphone печели аудитория с устройства, които използват рециклирани части и са максимално безвредни за природата. Клиентите им могат да се възползват и от максимално лесен процес за подмяна на части.
Fairphone 4 е последният модел на този бранд, който освен екологичната насоченост включва и 5-годишна гаранция. Това е голяма рядкост за модерната индустрия. Въпреки амбициите Fairphone все още са малка компания с продадени около 450 хил. смартфона от създаването си досега, съобщава TheNextWeb.
Nothing е ново име в света на смартфоните. Компанията е създадена от Карл Пей- съосновател на OnePlus. През последните месеци Nothing Phone (1) предизвика голям интерес заради уникалния дизайн. Портфолиото им засега включва слушалките Ear (1), но в дългосрочен план Nothing планират да изградят екосистема свързани помежду си смарт джаджи.
Икономическите предизвикателства
Въпреки иновативният подход устройства като Nothing Phone (1) остават нишови, дори и за обхвата на европейския пазар. OnePlus са друг алтернативен бранд, който в пиковата си популярност достигна до около 4% от продажбите в Европа. Сходни показатели вероятно ще постигнат и Nothing, твърди анализатора от Ян Стрижак от Counterpoint Research.
Конкуренцията на китайските производители е твърде сериозно предизвикателство за европейските компании. Цялото производство в индустрията е локализирано в азиатските държави, което предоставя внушителни предимства на локалните брандове. ЕС постоянно увеличават инвестициите в технологичния сектор, особено в подпомагането на стартъпи.
Въпреки положителните трендове изглежда малко вероятно европейските компании да бъдат достатъчно конкуренти на американските и азиатските производители на смартфони.