Най-голмия дистрибутор в България за компютърна техника – Most Computers, както и над 200 партньори, търговци, журналисти и представители на държавни институции организираха форум под надслов eCommerce2011. Събитието се проведе в столичния хотел Radisson BLU а сред гостите бяха дори и ученици от техникума „Джон Атанасов“, водени от учителя Анатоли Хаджииванов
Домакин и основен лектор на събитието беше Христофор Аспарухов, който е и управител на Most Computers. Всичко започва още с появяването на търговията като цяло, минава през „Пътят на коприната“, появата на електричеството, телеграфа, телефона и стигне до изобретението на американският бизнесмен Силван Голдман.
През 1937г. той изобретява пазарната количка, без която търговията никога нямаше да е това, което е сега. И така стигаме до новата универсална търговска платформа на Most Computers с наименование Radius. Тя е улесняваща революция, която има за сел единствено да помогне, развие и доизгради търговската дейност на партньорите си. Но в какво се състои тя, предстоеше тепърва да разберем.
Комбиниране на пазарите
Първата от темите на eCommerce201 беше комбинирането на пазарите. То се води основно от търсене, намиране и сортиране на стоките. Всичко това общо води до така нареченото филтриране, което е спомагателен инструмент както за търговците, така и за потребителите. Но задавали ли сте си въпроса как става това филтриране и от къде търговците получават така нужната им информация за филтър. Основните центрове за данни са Facebook и Google. Там вие доброволно, понякога неволно давате информация по която търговците знаят какво точно да ви предложат, с какво да отговорят на потреблението и търсенето ви.
Подобен улесняващ елемент има и в споменатата вече платформа „Radius“. Той педставлява активен каталог с над 4000 налични продукта които могат съвсем лесно да се филтрират, за да може клиента да открие именно това което отговаря на неговите конкретни изисквания. До тук добре, ще си кажете – удобно, интересно но какво толкова специално? Специалното в случая е, че след избиране на конкретен продукт, всички стъпки по-нататък са изключително прости и лесни. Платформата „Radius“ обединява филтри, данни, каталог, логистичен модул, разплащателен модул, модул за гаранционни карти, модул фактуриране и допълнителни модули. Всичко това с гарантирана сигурност на плащанията, доставката и гаранцията. И то за 2лв. на ден, без значение колко артикула предлага в каталога си търговеца.
По време на встъпителната презентация както и сами сте се досетили става ясно, че този универсален и революционен продукт не е еднолично дело на “Most Computers”. Да те са обединяващ елемент между тъговците и всички останали компоненти, които допринасят бизнесът им да бъде успешен.
Платформата Radius
Самата платформа е изобретена и разработена от „Mirchev Ideas“ по поръчка на “Most Computers”. Самият Георги Мирчев споделя в презентацията си, че Rodius е готов продукт който Most полагат за развиване на вашият електронен бизнес. И то без каквито и да е сложни обучения. Платформа която разполага със система за лоялност на клиентите, чрез която могат да се трупат бонус точки или да се прилагат купонни кодове за отстъпка. Както знаем потребителят се влияе основно от обективността на съпътстващи ревюта и рейтинги на предлаганите продукти.
С Radius платформата търговците по съвсем лесен начин могат да добавят такива ежедневно. Също така могат да се популяризират посредством Google Master Tools, блогове, форуми, сайтове за сравняване на цени и по този начин единствено да се занимават с популяризацията на персоналният си търговски сайт. Всичко останало се извършва от самата платформа. Освен SL за сигурна защите на потребителските данни, Мирчев спомена и за една много полезна екстра предлагана от Radius. Крайните клиенти могат да получат директен лог с потребителското си име от Facebook благодарение на функцията Fconnect, а не да регистрират ново.
Логистика
Павел Пенчев от Еконт сподели с какво тяхната компания спомага дейността на цялата платформа. Ако до този момент фирмата е имала 10% върнати пратки заради грешни адреси или други недоразумения. При платформата Radius логистичните грешки са сведени до 0.01%. Това е постигнато благодарение на опростена и максимално ефикасна платформа за въвеждане на данни от крайният клиент. Тя се състои от познатата адресна регистрация, като към нея са добавени и актуализирани редица имена и адреси, включително и стари имена на улици.
В сътрудничество с Google Maps е интегрирана и карта автоматично посочваща най-близък офис на Еконт в случай, че клиента предпочита поръчката му да бъде доставена до такъв. Ако обаче я иска до дома си, куриерите предлагат 24 часово обслужване, без значение късен час или празник. Като допълнение има предварително фактуриране, преглед и тест на поръчката преди разплащане, дори договор за лизинг на продукт.
VISA
Красимира Райчева мениджър на Visa Европа за България сподели как представяната от нея компания от своя страна спомага целият търговски процес на Radius. Както е ясно, клиенттите търсят две основни неща при разплащанията си. На първо място сигурност и на второ бързина. Verified by Visa отбелязва 48% похарчени онлайн средста сред картодържателите си.
Данни които достатъчно говорят сами за себеси. Данните говорят още, за повече бански предлагащи Visa и три пъти по-малко измами онлайн. Но този ефект не е постигнат с вълшебна пръчица. На първо място за това спомага новата динамична карта на Visa, поддържаща електрооно генерираща се One time password. Същата се генерира еднократно и след плащането което сте извършили вече е невалидна. Ето това вече е сериозно предизвикателство за крадците на самоличност с цел финансови измами. След пълното внедряване на технологията от Visa очакват измамите с карти да бъдат сведени до минимум.
E-pay
От своя страна E-pay системата пък спомага директните плащания на клиенти. Георги Маринов сподели в лекцията си, как всичко е толкова лесно, че дори дете може да пъръча в Radius. Една кратка схема – Искане за плащане – Следене на плащане – Автоматично фактуриране (напълно реално). Всъщност това е схемата, която всеки би искал при електронно разплащане. Е E-pay предлага точно това като решение и то с 1900 офиса в цялата страна. Всичко това се допълва от SMS генериране на еднократни раплащателни пароли изпратени на предварително задеден телефон при регистрация и електронно фактуриране.
В края на eCommerce2011 форумът, интересни и доста коментирани лекции представиха Явор Колев, началник сектор „Компютърни престъпления, интелектуална собственост и хазарт“ и Иван Бъчваров от „Комисия защита на потребителите“
Discussion about this post